» ورزشی » باشگاه های بزرگ خوزستان دستمزد مربیان پایه را بپردازند
ورزشی
کد خبر:31890 | ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۴

باشگاه های بزرگ خوزستان دستمزد مربیان پایه را بپردازند

پرتو جنوب

به قلم محسن بابادی- کارشناس ورزشی پرتو جنوب

اصولاً پرداخت به موقع دستمزد مربیان فوتبال به واسطه کار سختی که انجام می دهند، وظیفه هر باشگاه یا مدیری است که در آن مجموعه مسولیت دارد. حال اگر یکسال یا بیشتر از آن موضوع بگذرد، سبب نارضایتی، تنش و ایجاد مشکلات پنهانی خواهد شد که به مرور مدیریت افراد را زیر سوال خواهد برد. در فوتبال خوزستان همه مربیان و بازیکنان طی سال های فعالیت، در باشگاه های مختلف استان در گردش بوده و کمتر مربی یا بازیکنی را مشاهده می کنید که تنها در یکی دو تیم یا باشگاه فعالیت کرده باشد.

پس در فوتبال خوزستان همه یکدیگر را می شناسند و چه بخواهند چه نخواهند، روزی سروکار و گذرشان به هم خواهد خورد. تجربه نیز ثابت کرده هیچ کس دایما در یک جایگاه بالا یا پایین نخواهد ماند. همه مدیران، مربیان، بازیکنان و پیشکسوتان استان با هم برادر بوده و مثل افراد یک خانواده یا یک طایفه، ممکن است گروهی از آن ها با هم ارتباط خوبی داشته و با برخی دیگر از افراد ارتباط صمیمی و نزدیکی نداشته باشند. تمام اینها دلیلی بر عدم پرداخت دستمزد و حق الزحمه یا عدم استفاده از ظرفیت های آن ها نخواهد بود و اینکه چون فلان شخص یا فلان مدیر یا فلان مربی ارتباط بهتری با شخص یا گروهی دارد و شاید با دیگری ارتباط صمیمی نداشته باشد، دلیلی بر ندادن حق و حقوق وی نیست و نبایست تمامی مسایل را با هم قاطی کرد و همه موضوعات را از یک زاویه دید نگاه کرد.

اگر نفرات زیادی در زمان مدیریت شخصی در یک باشگاه فعالیت کرده و زحمت کشیده اند و برخی از آنها با مدیریت جدید ارتباط صمیمی ندارند، دلیلی بر ناتوانی و کنار گذاشتن یا عدم پرداخت پول به آنها ناشی از لج و لجبازی و به هدف اذیت کردن وجود ندارد. پس بایست دستمزد و حق و حقوق افرادی که زحمت کشیده اند و دیگر در یک مجموعه نیستند، هرچه سریع تر و تمام و کمال آن هم در شرایط اقتصادی امروز که ارزش پول ثانیه به ثانیه کمتر می شود داده شود.

امیدوارم برخی تیم ها و آکادمی های بزرگ استان این موارد را مدنظر قرار داده و خطی و باندی به مسایل نگاه نکنند. آن زحمکشان نیز گناهی مرتکب نشده و در مسولیت انجام شده ذره ای کوتاهی نکرده اند. پس بهتر است به آنها و خانواده هایشان فکر کرد و برای پرداخت معوقات آنها تلاش و کوشش نمود. چرا که برای آن مبالغ در تامین هزینه های زندگیشان برنامه ریزی کرده اند.

البته همیشه اوضاع و زمانه به یک شکل باقی نمی ماند و چرخش روزگار ممکن است روی بدش را به افراد کوتاهی کننده و روی خوبش را به افراد مطالبه گر نشان دهد. آن وقت باز هم مشکل ساز خواهد شد. پس تعامل، همدلی، همکاری و همیاری کلید حل تمام مشکلات و مسایل بوده و لج و لجبازی ریشه تمام اختلافات و ناملایمات بعدی در جامعه ورزشی استان خواهد بود.

Print Friendly, PDF & Email

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×