» آرشیو » شهردار کلان‌شهر شیراز: تغییرات بافت قدیم محله پودنک را می‌توان از جمله تحولات خاص شهری دانست
آرشیو - شهرستان
کد خبر:15551 | ۲۱ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۰۴

شهردار کلان‌شهر شیراز: تغییرات بافت قدیم محله پودنک را می‌توان از جمله تحولات خاص شهری دانست

پرتو جنوب

شهردار کلان‌شهر شیراز طی بازدید از بافت قدیم محله پودنک گفت: تغییرات صورت گرفته را می‌توان به جد ازجمله تحولات خاص شهری دانست که دیگر مناطق نیز با الگوگیری از این طرح و نوآوری زیبایی کلان‌شهر شیراز را صدچندان کنند.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، محمدحسن اسدی از بافت قدیم پودنک، بزرگراه سردار شهید استوار و معدن شن و ماسه و کفترک و کارخانه تولید آسفالت و مصالح شهرداری شیراز بازدید و طی آن روند تولید آسفالت، زدودن غبار محرومیت و زیباسازی در محله قدیم پودنک و آخرین اقدامات عمرانی پروژه بزرگراه سردار شهید استوار را مورد بررسی قرار داد.

شهردار کلان‌شهر شیراز طی بازدید از بافت قدیم محله پودنک عنوان کرد: تغییرات صورت گرفته را می‌توان به جد ازجمله تحولات خاص کشوری دانست که دیگر مناطق نیز با الگو گیری از این طرح و نوآوری، زیبایی کلان‌شهر شیراز را صدچندان کنند.

این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز گفت: بافت قدیمی محله پودنک رنگ تازه‌ای به خود گرفته است و سیما و منظر این محله با همکاری اهالی به‌کلی دگرگون‌شده است.

او تصریح کرد: رنگ‌آمیزی دیوارهای کوچه‌پس‌کوچه‌های این محله، نصب گلدان دیواری بر روی نقش و نگارهای سنتی و نورپردازی در شب حسی تازه را ایجاد کرده و سیمای محله را طرح تازه بخشیده است.

اسدی گفت: لوله‌گذاری جهت دفع آب‌های سطحی، کانیواگذاری، آسفالت کوچه‌پس‌کوچه‌های پودنک، روکش و شستشوی دیوارها، از دیگر طرح‌های پروژه بهسازی در این محله است که به بهره‌برداری خواهد رسید.

پروژه بزرگراه سردار شهید استوار در شهرداری منطقه ۷ شیراز که حدفاصل بزرگراه خلیج‌فارس تا میدان نصر است، از دیگر موارد بازدید شهردار کلان‌شهر شیراز بود که او در این راستا بیان کرد: با بهره‌برداری از این پروژه به طول ۵.۵ کیلومتر و عرض ۸۰ متر، در دو باند رفت‌وبرگشت تردد وسایل نقلیه از محور شرقی و جنوبی شیراز تسهیل شده و به‌عنوان یک حلقه ترافیکی جدید در شرق این کلان‌شهر قلمداد می‌شود.

شهردار کلان‌شهر شیراز طی بازدید از معدن شن و ماسه کفترک و کارخانه تولید آسفالت شهرداری شیراز در شرق شیراز نیز گفت: این معدن به تولید حدود چهارهزار تُن در روز انواع مصالح شامل سنگ لاشه، راکفیل، انواع شن و آسفالت جهت پروژه‌های سازمان عمران و مناطق یازده گانه می‌پردازد.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×