» اجتماعی » با گازرسانی به ۹۸ درصد سطح استان، فارس استان سبز محسوب می شود
اجتماعی
کد خبر:30845 | ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۷

با گازرسانی به ۹۸ درصد سطح استان، فارس استان سبز محسوب می شود

پرتو جنوب

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس گفت: در هفته دولت سال جاری ۱۴۶ پروژه گاز رسانی به صنایع، روستا و شهرک ها با اعتباری بالغ بر ۴۶۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد که افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های گازرسانی به شش روستا و ۱۴۰ واحد صنعتی را شامل می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پرتو جنوب، وحید بهفر در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در تشریح پروژه‌های اجرا شده در هفته دولت سال جاری افزود: با افتتاح و بهره برداری از پروژه های گاز رسانی ۹۹۰ خانوار به شبکه گاز استان متصل و از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شدند.

بهفر طرح‌های توسعه شبکه گازرسانی در سطح استان پهناور فارس که یکی از خدمات مهم و ارزشمند این شرکت به مردم استان فارس دانست و گفت: گازرسانی به روستای چاه‌پهن و منطقه شهید رجایی از توابع شهرستان فسا، روستای کته از توابع شهرستان خفر و شهرک احمدیه شهرستان جهرم، گازرسانی به روستاهای دوسیران، اسلام‌آباد تنگ شیب از توابع شهرستان کوهچنار با ارزشی بالغ بر ۵۱۹ هزار میلیون ریال از جمله پروژه‌های گازرسانی است.

گازرسانی به ۱۴۰ واحد تولیدی صنعتی در سطح استان فارس با مبلغ ۹۸۰ هزار میلیون ریال با هدف کمک به توسعه استان از دیگر پروژه های مهم این شرکت در راستایی خدمات رسانی به مردم بود که مدیرعامل شرکت گاز به آن پرداخت.

وی با اشاره به انقلاب خدمت رسانی در حوزه صنعت فارس خاطر نشان کرد: با توجه به فعالیت بیش از هشت هزار و ۷۵۰ صنایع مختلف در گستره فارس و همچنین بالغ بر ۷۱ شهرک صنعتی در سطح استان گاز رسانی به این صنایع بعنوان یک خدمت بی‌وقفه ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس همچنین از افتتاح و اجرای ۲۸۰ کیلومتر شبکه و نصب ۸۷۰۰ فقره انشعاب در سطح استان خبر داد و اضافه کرد: فارس با گازرسانی به بیش از ۹۸ درصد استان به عنوان استان سبز محسوب شود.

بهفر یادآوری کرد: شرکت گاز استان فارس متعهد به گازرسانی به همه مناطق و بخش‌های محروم استان است و در سال‌جاری نیز اندک روستاهای باقیمانده استان یکی پس از دیگری به مدار مصرف گاز طبیعی متصل می‌شوند.

وی در ادامه این نشست با اعلام اینکه حرکت به سمت صنعتی شدن استان فارس آغاز شده است و مسئولان در حوزه‌های مختلف گام‌های اولیه را برداشته‌اند، اظهار کرد: شرکت گاز استان فارس متعهد به انجام وظایف خود تا صنعتی شدن استان است.

ضریب نفوذ گاز و خطوط گازرسانی به شهرها و روستاهای استان فارس از دیگر موضوعات مورد اشاره مدیر عامل شرکت گاز استان فارس بود و وی در این خصوص افزود: ضریب نفوذ گاز و خطوط گازرسانی به شهرها و روستاهای فارس به ترتیب بیش از ۹۹ و ۹۷ درصد است و شرکت گاز استان در تلاش است تا روستاهای باقیمانده استان نیز یکی پس از دیگری به مدار مصرف گاز طبیعی متصل شوند.

بهفر  با اشاره به پایش صورت گرفته در خصوص مصرف گاز پاسداران استان فارس  گفت: در سال گذشته ۱۵ هزار و ۶۴۵ مورد بازرسی صورت گرفت که از این تعداد ۲۸۲ مورد منجر به قطع گاز شد که این قطعی در بازه زمانی اعمال محدودیت‌ها بوده است.

خبرنگار و عکاس: مازیار فتحی

Print Friendly, PDF & Email
  • ×