» شهرستان » بهبود کیفیت مطالعه و ارتقاء فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی
شهرستان
کد خبر:32016 | ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۵

بهبود کیفیت مطالعه و ارتقاء فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی

پرتو جنوب

بازطراحی و تفکیک فضای تالارهای مطالعه کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه شیراز

بهبود کیفیت مطالعه و ارتقاء فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی

هیئت‌رئیسه دانشگاه شیراز از روند بازطراحی و تفکیک فضای تالارهای مطالعه کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه بازدید کردند.

به‌گزارش پایگاه خبری پرتو جنوب، روابط‌عمومی دانشگاه شیراز، دکتر محمد مؤذنی، رئیس دانشگاه، به‌همراه دکتر علی حفیظی، معاون پژوهش و فناوری و دکتر مسلم باقری، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه باحضور در کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه، از روند تفکیک فضا و بهسازی تالارهای مطالعه این کتابخانه بازدید کردند.

به‌گفته‌ی دکتر عفیفیان، رئیس کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه در طرح تفکیک فضای تالارهای مطالعه کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد با مساحتی بالغ‌بر ۲هزارمترمربع به‌منظور رفاه حال دانشجویان و پژوهشگران، بهبود کیفیت مطالعه و ارتقاء فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی، بخش‌های مختلف ازجمله میز پژوهش، تالار مطالعه انفرادی، تالار مطالعه گروهی، غذاخوری، محل استراحت، محل نگهداری وسایل برای خواهران و برادران به‌صورت جداگانه و همچنین مرکز تکثیر، نمازخانه و… دیده شده است.

وی بیان کرد: این مهم با اعتباری نزدیک به ۸۰میلیاردریال حمایت معاونت‌های پژوهشی و اداری و مالی دانشگاه و خیّرین درحال اجراست و تأکید داریم با توجه به آغاز سال تحصیلی با دقت و سرعت هرچه بیش‌تر به پایان برسد.

گفتنی است، کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه شیراز با زیربنای بالغ‌بر۱۱هزارمتر مربع در ۴ طبقه روزانه پذیرای بیش‌از هزارنفر از دانشجویان و پژوهشگران است. این کتابخانه از بزرگ‌ترین کتابخانه‌های دانشگاهی کشور است و بزرگ‌ترین مخزن کتاب در میان کتابخانه‌های دانشگاهی و پژوهشگاهی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را دارا است. همچنین با داشتن مجموعه‌های ارزشمندی ازقبیل موزه و اسناد؛ مجموعه‌های خاص شامل  کتاب‌های نفیس پژوهشی در زمینه‌ی ایران‌شناسی و شرق‌شناسی، کتاب‌های کهن‌چاپ و کمیاب؛ مجموعه کودک و نوجوان؛ مخازن عظیمی از کتب فارسی، لاتین و مرجع؛ آرشیو مجلات و روزنامه‌های قدیمی و جدید؛ نسخ خطی و چاپ‌های سنگی و سربی؛ مجموعه‌ای از نقشه/ عکس/ نگاتیو/ اسلاید از تاریخ، فرهنگ و تمدن ایران و منابع علمی الکترونیکی، از کتابخانه‌های مطرح دانشگاهی کشور به شمارمی‌رود که به اعضای هیئت‌علمی، دانشجویان و پژوهشگران دانشگاه شیراز و دیگر دانشگاه‌های استان و بعضی از دانشگاه‌های جنوب کشور خدمات ارائه می‌دهد.

Print Friendly, PDF & Email

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×