» سیاسی » تاییدیه هیأت دولت بر حکم استانداری چه کسی در فارس زده می شود؟
سیاسی
کد خبر:30829 | ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۰

تاییدیه هیأت دولت بر حکم استانداری چه کسی در فارس زده می شود؟

پرتو جنوب

گزینه های مطرح استانداری فارس با سوابق مدیریتی و تجربی در وزارت کشور

با معرفی کابینه به مجلس و رای نمایندگان به اعضای کابینه، گمانه زنی برای انتصاب مدیران ارشد دولت در استان ها نیز شدت گرفته است.

 به گزارش پرتو جنوب؛ پس از رای قاطع مجلس به تمامی وزرای کابیه دکتر پزشکیان در روز چهارشنبه، هم اکنون باید دید استانداران انتخابی بر اساس چه معیارها و ضوابطی منصوب خواهند شد.

برگزاری انتخابات دو مرحله ای  ریاست جمهوری ۱۴۰۳ که پیروزی دکتر مسعود پزشکیان نامزد  اختصاصی اصلاح طلبان را در پی داشت و این پیروزی مطالبات جدی و انتظاراتی رادر حوزه های مختلف برای اصلاح طلبان .مردم و رای دهندگان ایجاد کرد  که مستلزم تغییرات مدیریتی  همسو با سیاست های اعلامی رئیس  جمهور  در ایام تبلیغات می باشد.

پس از گرفتن رای اعتماد وزرا، تغییر مدیران ارشد استانی همچون استاندار، مدیران کل ،فرمانداران و حتی بخشداران از جمله موضوعات مطرح در محافل سیاسی و اجتماعی است که حدس و گمانه زنی هایی را به خصوص برای استاندار جدید به دنبال داشته است .

برگزاری جلسات متنوع و متعدد با خاستگاه سیاسی ،اجتماعی،قومی و صنفی با محوریت متنفذین حوزه های مذکور و رایزنی و لابی گریها در مرکز با ارسال روزمه های کاری توسط اشخاص، ستادهای انتخاباتی، تشکل های سیاسی و محفل های قومی و منطقه ای از جمله فعالیت هایی است که در این راستا شکل گرفته است.

گمانه زنی ها از خروجی لیست هایی با  تمرکز جهت گیریها و جلسات بر سوابق وزارت کشوری شامل اسامی و نام هایی است که مطرح  ترین آنان تا کنون  که در حوزه وزارت کشور دارای سوابق ممتد مدیریتی با گرایش اصلاح طلبی هستند و به تناسب مورد حمایت تشکلهای سیاسی و یا اقشار مختلف منطقه ای و مردمی بوده و طرح گردیده اند.

اما در استان فارس برای منصب استانداری گزینه هایی مطرح شده اند که هر کدام دارای تجربیات و سوابق مختلفی در وزارت کشور می باشند. در ذیل به چند گزینه در این راستا و سوابق آنها اشاره شده است:

۱ _یدالله  رحمانی

رحمانی اصالتا ترک قشقایی است که در سوابق خود مسولیت هایی همچون سرپرست استانداری فارس، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس، رئیس  سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان های ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد و معاونت سازمان مدیریت و برنامه ریزی تهران  را در کارنامه خود دارد.

۲_ احمد احمدی زاده

احمدی زاده اصالتا لامردیست  و در سوابق خود معاون سیاسی امنیتی ،اجتماعی و  مدیر کل امنیتی و انتظامی  استانداری فارس را در کارنامه خود دارد. احمدی زاده  در این دوره از انتخابات از فعالین ستادی دکتر پزشکیان در استان فارس بوده است.

۳_ حیدر اسکندر پور

اسکندرپور ااصالتا کازرونی است و فرماندار شیراز ،شهردار شهرهای شیراز، کازرون بوشهر و مدیرکلی بودجه، تشکیلات و امور اداری سازمان ثبت احوال را در کارنامه خود دارد. اسکندر پور در این دوره از انتخابات معاونت ستاد دکتر پزشکیان در استان فارس را بر عهده داشته است.

۴_عبدالرضا قاسم پور

قاسمپور اصالتا لامردی است و در سوابق خود معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری ، فرماندار شهرستان داراب ، مدیر کل حوزه استاندار  را در کارنامه خود دارد. قاسم پور در این دوره از انتخابات ریاست  ستاد مردمی دکتر پزشکیان در استان فارس را بر عهده داشته است.

ه _جلیل حسنی

حسنی اصالتا اهل نورآباد ممسنی است که در سوابق خود معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان ، مدیرکل سیاسی و انتظامی، مدیر کل سیاسی و انتخابات ،مدیرکل اداری مالی استانداری و فرماندار یاسوج را در کارنامه خود دارد.حسنی در این دوره از انتخابات ریاست  ستاد روستائیان  و عشایر دکتر پزشکیان در استان فارس را بر عهده داشته است.

۶_ علی نقی طبیب لقمانی

لقمانی اصالتا کازرونی است که در سوابق خود معاون هماهنگی امور زائرین استانداری ،مدیر کل بنیاد مسکن نقلاب اسلامی استان های  فارس و هرمزگان، مدیر کل امور مجلس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی  و مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس را در کارنامه خود دارد.لقمانی همچنین رئیس  اولین دوره شورای اسلامی شهرستان کازرون بوده است.

نفرات مذکور کسانی هستند که بیشترین سابقه مدیریتی را در وزارت کشور در سمت معاون استاندار فرماندار یا مدیر کل ستادی دارند و باید دید تاییدیه هیات دولت نام کدامیک از آن‌ها زده می‌شود.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×