» آرشیو » تشییع پیکر شهدای حرم شاهچراغ (ع) با حضور گسترده مردم شیراز
آرشیو - شهرستان
کد خبر:9401 | ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۰

تشییع پیکر شهدای حرم شاهچراغ (ع) با حضور گسترده مردم شیراز

پرتو جنوب

آیین تشییع پیکرهای ۲ شهید عملیات تروریستی حرم مطهر شاهچراغ (ع) ساعت ۹ صبح چهارشنبه ۲۵ مردادماه ۱۴۰۲ با حضور گسترده مردم و مسئولان از میدان شهدا آغاز شد. این مراسم از میدان شهدا تا آستان حضرت شاهچراغ (ع) ادامه داشت .

به گزارش پرتو جنوب به نقل از ایرنا، نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، استاندار فارس، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز در آیین تشییع شهیدان غلامعباس عباسی و محمد جهانگیری حضور دارند.

حجت الاسلام ابراهیم کلانتر تولیت آستان حضرت شاهچراغ (ع) در این مراسم با تسلیت شهادت دو تن از عزیزان و جانثاران این مرز و بوم گفت : پس از حمله نخست تروریست ها به حرم مطهر همه خادمان با هوشیاری کامل آماده دفاع از حریم حرم شدند ، ما انتقام خون شهیدان را خواهیم گرفت.

حجه الاسلام شیخ علیرضا حدایق بر پیکر شهیدان غلامعباس عباسی و محمد جهانگیری نماز گزارد و پیکر مطهر شهید جهانگیری برای تشییع و خاکسپاری به شهرستان مرودشت منتقل گردید.

یک عامل تکفیری عصر روز یکشنبه با سلاح گرم وارد حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) شد و از ورودی اقدام به تیراندازی به سمت زائران و خادمان کرد.

در این حادثه تا کنون ۲ نفر شهید و هفت نفر(پنج نفر مجروح و ۲ نفر مصدوم) مجروح یا مصدوم شده اند که همه آنها به مراکز درمانی منتقل و تحت مداوا قرار دارند.

یک نفر عامل این حادثه تروریستی با ورود به موقع ماموران امنیتی و انتظامی دستگیر شد.

حرم شاهچراغ(ع) روز چهارشنبه چهارم آبان سال ۱۴۰۱ نیز مورد حمله تروریستی داعش قرار گرفت که در نتیجه آن ۱۳ نفر به شهادت رسیدند و بیش از ۲۰ نفر زخمی شدند. عاملان این اقدام تروریستی یک ماه گذشته اعدام شدند.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×