» آرشیو » سبد‌ها را چگونه‌ تمیز کنیم
آرشیو - خانه خاص
کد خبر:7944 | ۲۸ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۲۱

سبد‌ها را چگونه‌ تمیز کنیم

پرتو جنوب

در اکثر خانه‌ها زمان زیادی نمی‌برد که سبدهای شیک نان گرد‌و‌غبار و خاک به‌خود می‌گیرد‌.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از جام جم آنلاین، اغلب این سبدها بخشی از دکور نیز هست‌. بنابراین مهم است که با راهنمایی ما چگونگی و بهترین راه نگهداری و تمیز نمودن از این سبدها را یاد بگیرید‌.
حفاظت از سبد قبل از تمیز کردن سبدها، مهم است که اقداماتی برای محافظت از آنها را بدانید:
پارچه، سبد را از گرد‌و‌غبار محافظت می‌کند. به علاوه، شستن و تمیز کردن شیارهای پیچیده آن را بسیار آسان تر می‌نماید.
سرما باعث ایجاد ترک و خشک شدن سبد شده و آنها را شکننده یا مستعد ابتلا به شکستگی می‌کند. دقت هنگام چیدن سبدها بسیار مهم است‌. استفاده از روغن و گریس برای جلوگیری از صدمه زدن به فلز و ترک خوردن چوب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پاک کردن سبد‌ها
اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که علاقه‌مند به استفاده از سبدهای حصیری در دکوراسیون منزل، خود هستند، حتما این نکته را در‌نظر بگیرید که تمامی سبدهای حصیری باید به دور از منابع گرما مانند شومینه، اجاق گاز، رادیاتور و همچنین نور مستقیم خورشید قرار داده شوند.
در نگهداری از سبدهای حصیری، این نکته را باید در‌نظر داشته باشید که قرار دادن آنها در معرض گرمای شدید و اشعه ماورای‌بنفش خورشید ممکن است علاوه بر خشک شدن زودرس الیاف سبدها، باعث کمرنگ شدن، سفید شدن و شکننده شدن آنها نیز شود.
اما باید در‌نظر داشت که این محصولات حصیری به‌دلیل داشتن بافت طبیعی نیازمند نگهداری و استفاده درست هستند تا طول عمرشان افزایش پیدا کند و زیبایی خود را از دست ندهند.
برای تمیز کردن سبد و بافت‌های حصیری، مثل جای نان و… توصیه می‌کنیم آنها را در داخل ظرف بزرگی از آب و نمک قرار دهید. سپس با برس نرمی آنها را برس بزنید و آب بکشید‌. سبدهای پارچه‌ای، مهم‌ترین سبدها برای تمیز کردن است که روش تمیز کردن آنها بستگی به نوع پارچه دارد‌. در اینجا، روش دو مرحله‌ای آسان تمیز کردن این سبدها آمده است‌:
با یک کهنه مرطوب، به آرامی روی لکه‌های کثیف کشیده تا زمانی که پاک شوند. استفاده از یک قطره، از مواد شوینده ملایم به آرامی روی سبد. پس از استفاده از صابون، با یک دستمال تمیز آن را پاک کرده تا زمانی که همه صابون برداشته شود.

نکته: پس از تمیز کردن سبد با آب، با دقت آن را با یک حوله کاغذی خشک کرده سپس در هوای خشک قرار داده تا به‌طور کامل قبل از استفاده دوباره خشک‌شود.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×