» آرشیو » توجه به اهمیت فرهنگ سازی و آموزش پیشگیری و خودمراقبتی در جامعه
آرشیو - دانش و سلامت
کد خبر:20632 | ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۰۹

توجه به اهمیت فرهنگ سازی و آموزش پیشگیری و خودمراقبتی در جامعه

پرتو جنوب

معاون پیشگیری و خدمات پایه بیمه سلامت ایران با رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز دیدار و در زمینه اهمیت موضوع پیشگیری و خودمراقبتی در سطح جامعه، گفت و گو و هم اندیشی کردند.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، رئیس دانشگاه در دیدار با معاون پیشگیری و خدمات پایه سلامت کشور بر اهمیت آموزش در بحث پیشگیری تاکید کرد و گفت: حوزه آموزش از اصلی ترین مباحث در دانشگاه هاست که می تواند به فرهنگ سازی در جامعه در زمینه های مختلف مانند توجه به خودمراقبتی و بحث پیشگیری از ابتلا به بیماری ها کمک کند و لازمه این فرهنگ سازی، آموزش است.

بهره مندی از ظرفیت های موجود در مراکز کوهورت سلامت در سطح کشور برای انجام کارهای تحقیقاتی و توسعه مسایل مرتبط با حوزه پیشگیری از دیگر مواردی بود که دکتر «سید وحید حسینی» در این نشست بر آن تاکید داشت.

او در ادامه افزود: در بحث غربالگری بیماری ها و سرطان ها، از چند سال گذشته اقدامات و فعالیت های خوب و مفیدی در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز و در حوزه معاونت بهداشت دانشگاه انجام شده است و دانشگاه در زمینه تبادل تجربیات در حوزه های مختلف از جمله مباحث مرتبط با غربالگری و پیشگیری آمادگی همکاری با سازمان بیمه سلامت را دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان این که اولویت پزشکی و حوزه سلامت، حفظ و ارتقای سلامت مردم است، ادامه داد: موضوع سلامت مردم برای ما به عنوان خدمت رسان مردم، در اولویت قرار دارد؛ در همین راستا نیز با اقداماتی که انجام شده میزان پرداختی بیماران در مراکز درمانی زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز از جمله درمانگاه های تخصصی و فوق تخصصی امام رضا(ع) و شهید مطهری شیراز را کاهش داده که سبب رضایتمندی مراجعان و بیماران شده است، ضمن این که خدمات درمانی در فارس و شیراز با بالاترین کیفیت نه تنها به مردم استان، بلکه به بیماران و مراجعان از نقاط مختلف کشور به ویژه استان های جنوبی و همجوار فارس ارایه می شود.

بیشتر بخوانید:

دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ظرفیت الگو شدن برای دانشگاه های کشور دارد

معاون پیشگیری و خدمات پایه بیمه سلامت ایران نیز در دیدار با رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، بحث پیشگیری در حوزه سلامت را از برنامه ها و سیاست های اصلی بیمه سلامت کشور عنوان کرد.

دکتر «فرشید عابدی» با ارایه مطالبی در زمینه فعالیت ها و مطالعات انجام شده در کشور و بیمه سلامت در حوزه پیشگیری، بر افزایش همکاری ها و تعامل با دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور در حوزه غربالگری و پیشگیری تاکید کرد.

او همچنین با اشاره به توانمندی علمی و درمانی موجود در فارس و دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از مسوولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز خواست در زمینه های مختلف از جمله غربالگری بیماری ها و پیشگیری از سرطان ها با سازمان بیمه سلامت کشور همکاری و مشارکت داشته باشند.

دکتر «محمود نجابت» مشاور عالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز در این نشست با اشاره به اقدامات خوبی که در کشور در زمینه غربالگری و پیشگیری بیماری ها انجام شده، بر توسعه زیرساخت های الکترونیک و همچنین بازنگری در دستورالعمل ها و برنامه ها در راستای کاهش هزینه های پرداختی از سوی بیماران، تاکید کرد.

در این نشست که در دفتر ریاست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، برگزار شد، دکتر «مسعود مشایخی» مدیر کل بیمه سلامت خانواده و نظام ارجاع سازمان بیمه سلامت ایران، دکتر «علی محمد جعفرپور» مدیرکل بیمه سلامت استان فارس و مدیران ارشد دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز حضور داشتند.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×