» آرشیو » تاکید استاندار فارس در شورای ثبت احوال استان: مدیران کل دستگاه ها زمینه اجرای قانون جوانی جمعیت را ایجاد کنند
آرشیو - شهرستان
کد خبر:5791 | ۱۰ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۱۷

تاکید استاندار فارس در شورای ثبت احوال استان: مدیران کل دستگاه ها زمینه اجرای قانون جوانی جمعیت را ایجاد کنند

پرتو جنوب

دکتر ایمانیه، استاندار فارس گفت: اجرای صحیح قانون جوانی جمعیت مشوقی اصلی برای خانواده‌ها در حوزه فرزندآوری است.
به گزارش پرتو جنوب به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس دکتر محمد هادی ایمانیه، در شورای هماهنگی ثبت احوال استان، به ۴ رسالت اصلی سازمان ثبت احوال اشاره کرد و گفت: ثبت ولادت و وفات، ثبت ازدواج و طلاق، چهار وظیفه اصلی سازمان ثبت احوال است؛ آمارهای مربوط به کاهش ازدواج، افزایش طلاق، تاخیر در فرزندآوری نشان دهنده‌ی کم توجهی به قانون جوانی جمعیت است که می‌بایست زمینه‌های اجرای این قانون و عمل به مُرّ آن، در تمام سازمان‌ها ایجاد شود.

استاندار فارس تصریح کرد: کارنامه‌ی عملکردی همه سازمان‌ها در خصوص اجرای قانون صیانت از جمعیت به صورت ماهانه برای دستگاه‌ها ارسال شود و عدم اجرای کامل و صحیح قانون، مطالبه گردد؛ همه نهادها پایِ کارِ اجرای این قانون باشند.

دکتر ایمانیه، با تاکید بر اینکه همه اسامی انتخاب شده برای فرزندان قابل احترام هستند، اظهار داشت: الگوها و افتخارات ملی و مذهبی فراوانی در تاریخ و گذشته ایرانیان وجود دارد که می‌توان برای نامگذاری فرزندان انتخاب شود.

وی، پس از شنیدن گزارش‌های مربوطه، خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی حاضر در جلسه، گفت: متولی اصلاح وضع موجود، مدیران کل دستگاه‌ها و نهادهای استانی هستند؛ هر کدام به سهم خود نسبت به اصلاح وضع موجود اقدام کنید.

استاندار فارس در انتها، بر ضرورت هوشمندسازی در ارائه خدمات ثبت احوال تاکید کرد و افزود: با صدور الکترونیکی اسناد ولادت و وفات و سایر امور مربوط با حوزه ثبت احوال، علاوه بر شفافیت، تسریع در انجام امورات مردم را شاهد خواهیم بود.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×