» شهرستان » جوان نخبه استان فارسی، نماینده ایران در اجلاس جهانی جوانان روسیه
شهرستان - فرهنگی هنری
کد خبر:22142 | ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۲۳

جوان نخبه استان فارسی، نماینده ایران در اجلاس جهانی جوانان روسیه

پرتو جنوب

سجاد اکبرپور، جوان نخبه استان فارسی به عنوان نماینده ایران به اجلاس جهانی جوانان روسیه دعوت شد.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس، جشنواره جهانی جوانان، بزرگترین رویداد جوانان در جهان است که از یکم تا هفتم مارس در شهر سوچی روسیه در حال برگزاری است و نمایندگانی از بیش از ۷۰ کشور جهان از جمله ایران در آن حضور دارند.
هم‌اکنون شهر سوچی روسیه میزبان بیست هزار رهبر جوان است که ظرفیت‌های گسترده‌ای در طیف‌های متنوع تجارت، رسانه، همکاری‌های بین المللی، فرهنگ، علم، آموزش، ورزش، اقدامات داوطلبانه و بشردوستانه دارد.
هدف اصلی فستیوال جهانی جوانان این است که باعث ایجاد دوستی‌های جدید و ایجاد فرصت عالی برای تبادل فرهنگی در نظم نوین جهانی شود و تمرکز این رویداد صرف نظر از آشنایی تنوع ملیت‌ها، دیدگاه‌های سیاسی و تفاوت‌های فرهنگی، گفتگو و جست وجوی درک متقابل برای دستیابی به صلح پایدار و همکاری‌های بین‌المللی است.
سجاد اکبرپور، جوان نخبه استان فارسی از جمله دعوت شدگان به این اجلاسیه بین المللی است که به عنوان نماینده جوانان جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس حاضر و سخنرانی خواهد کرد.
لازم به ذکر است دکتر سجاد اکبرپور چهره پر افتخار علمی و جوان ایرانیست که در سوابق خود کسب ۴ مدال طلا و نقره جهان و همچنین کسب عنوان جوان شایسته سال ۲۰۲۲ جمهوری اسلامی ایران را دارد.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×