» سیاسی » حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار
سیاسی
کد خبر:22791 | ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۱۹

حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار

پرتو جنوب

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان از حمله تروریستی گروهک جیش‌الظلم به مقر نظامی در راسک و چابهار خبر داد.
به گزارش پرتو جنوب به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در پی شنیده شدن صدای تیراندازی در بخش‌هایی از چابهار و راسک، معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان حمله تروریستی همزمان به چند مقر نظامی در این استان را تایید کرد و گفت هم‌اکنون اوضاع تحت کنترل است.

به گفته علیرضا مرحمتی، تروریست‌ها قصد داشتند وارد مقر سپاه شوند که نیروهای نظامی و انتظامی بلافاصله پس از حمله با مهاجمان برخورد کرده و تلاش آنها برای ورود به مقر سپاه ناکام ماند.

به گفته معاون امنیتی استاندار، گروهک جیش‌الظلم مسئولیت این حمله تروریستی را برعهده گرفته است.

در حالی که این گروهک تروریستی در بیانیه‌ای مدعی “عملیات زنجیره‌ای همزمان در چابهار، راسک و سرباز” شده بود، میراحمدی، معاون امنیتی وزیر کشور در گفتگو با شبکه خبر گفت به جز راسک و چابهار در هیچ محل دیگری درگیری وجود نداشته است.

️رهایی گروگان‌ها از دست تروریست‌ها با ورود یگان‌ ویژه

سخنگوی فراجا در خصوص آخرین جزئیات این حمله تروریستی گفت: در پی حمله تروریست‌ها در چابهار ۳ نفر از تروریست‌ها به درک و تعدادی نیز زخمی و تعدادی حین فرار وارد یک مجتمع مسکونی شدند و چند نفر از اعضای خانواده‌های ساکن را به گروگان گرفتند.

او افزود: دقایقی پیش با ورود یگان‌های ویژه فراجا گروگان‌ها از دست تروریست‌ها آزاد شدند.

شهادت پنج نیروی مدافع امنیت در حمله تروریستی به جنوب سیستان و بلوچستان

سید مجید میراحمدی گفت: در این عملیات‌ها پنج نفر از نیروهای سپاه و فراجا به شهادت رسیده و ۱۰ نفر مجروح شدند.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور اعلام کرد: تا کنون هشت تروریستی که به مقر نظامی در ۲شهرستان چابهار و راسک در جنوب سیستان و بلوچستان حمله کرده بودند به هلاکت رسیدند.

وی افزود: در ۲ شهر چابهار و راسک تعدادی از تروریست‌های باقی‌مانده در محاصره کامل نیروهای امنیتی هستند که تا ساعتی دیگر که پیش‌بینی می‌شود حدود ۶ نفر هستند آنها نیز دستگیر یا به هلاکت خواهند رسید.

معاون امنیتی وزیر کشور گفت: در چابهار نیز تروریست‌ها به مقر سپاه حمله کردند و در مواجهه با نیروهای حافظ امنیت به یکی از ساختمان‌های مسکونی نفوذ کردند و تعدادی از افراد را به گروگان گرفتند.

خبرگزاری ایرنا یکی از شهدای حمله تروریستی در راسک و چابهار را «عباس میر» جانشین کلانتری ۱۱ چابهار عنوان کرده است. همچنین، ستوان کریمی از ماموران کلانتری ۱۱ چابهار دومین شهید حمله تروریستی به این کلانتری است.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×