» شهرستان » درخواست رئیس بنیاد نخبگان فارس از استاندار: برطرف شدن مشکلات جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی استان
شهرستان
کد خبر:33070 | ۱۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۳

درخواست رئیس بنیاد نخبگان فارس از استاندار: برطرف شدن مشکلات جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی استان

پرتو جنوب

رئیس بنیاد نخبگان استان فارس گفت: یکی از بزرگترین مشکلات نخبگان، جذب نشدن آنها توسط دستگاه‌های اجرایی و مراکز آموزش عالی بوده و خواهان رفع این مسئله به ویژه در استان هستیم.

به گزارش پایگاه خبری پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی بنیاد نخبگان استان فارس؛ حبیب شریف به همراه جمعی از مستعدان برتر، نخبگان و صاحبان شرکت‌های دانش‌بنیان با استاندار فارس دیدار و گفت‌وگو داشت و در تشریح مسائل و مشکلات نخبگان اظهار کرد: ۲۲ نفر در قالب پسادکتری در دو سال اخیر استان فارس مورد حمایت بنیاد و مجمع خیران نخبه‌پرور فارس قرار گرفتند.

وی افزود: یکی از بزرگترین مشکلات نخبگان، جذب نشدن آنها توسط دستگاه‌های اجرایی و مراکز آموزش عالی بوده و خواهان رفع این مسئله خصوصاً در سطح استان هستیم.

رئیس بنیاد نخبگان استان فارس با اشاره به اینکه مجمع خیران نخبه‌پرور استان به عنوان همیار و همکار بنیاد نخبگان فارس در سال ۹۵ راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: در این مجمع جایزه‌های متعدد علمی برای دانش‌آموزان، دانشجویان، دانش‌آموختگان و کارآفرینان تعریف شده است.

شریف همچنین در این دیدار با اشاره به برنامه حمایتی این سازمان مردم نهاد از خانواده‌های زندانیان ادامه داد: خانواده‌های همه زندانیان استان فارس مخاطب برنامه‌های بعدی هستند و تلاش ما بر این است تا فرزندان با استعداد زندانیان را شناسایی و مورد حمایت قرار دهیم.

در این نشست همچنین شماری از نخبگان و صاحبان شرکت‌های دانش‌بنیان به مشکلات خود از جمله «جذب نشدن توسط دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌ها، مسکن، تسهیلات، مهاجرت، حمایت نکردن دستگاه‌های اجرایی از شرکت‌های دانش بنیان اشاره داشتند و خواهان حل و فصل این مسائل شدند.

Print Friendly, PDF & Email

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×