» حوادث » کلاهبرداری با درج آگهی‌های دروغین در شیراز
حوادث
کد خبر:31815 | ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۱

کلاهبرداری با درج آگهی‌های دروغین در شیراز

پرتو جنوب

رئیس پلیس فتا استان فارس از شناسایی و دستگیری فردی که با درج آگهی‌های دروغین و گرفتن بیعانه از شهروند شیرازی اقدام به کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پرتو جنوب،به نقل از روابط عمومی پلیس؛ سرهنگ امیرحسین سلیمانی بیان کرد: درپی شکایت مردی جوان مبنی بر کلاهبرداری از وی ازطریق خرید کانکس مسکونی دریکی ازسایت‌های آگهی محور، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: شاکی بیان داشت که دریکی از سایت‌های آگهی محور، با یک آگهی تحت عنوان “فروش کانکس”برخوردکرده است و ضمن برقراری تماس با فرد تبلیغ کننده، مبلغ ۱۰۰میلیون ریال وجه به عنوان پیش پرداخت از وی درخواست نموده و پس از دریافت وجه دیگر جوابگوی پیام‌ها و تماس‌های تلفنی نبود.

سرهنگ “سلیمانی”گفت: ماموران پلیس فتا با انجام تحقیقات تخصصی و بررسی‌های فنی و پلیسی، در کمترین زمان ممکن متهم راشناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی وی را دریکی ازمحله‌های شیراز دستگیر و به پلیس فتا انتقال دادند.

این مقام سایبری گفت: متهم پس از مشاهده مدارک و مستندات پلیس به کلاهبرداری از شاکی، به جرم خود اعتراف و هدف از این کار را درآمدزایی عنوان کرد.

سرهنگ “سلیمانی”درخصوص پرداخت بیعانه قبل از دیدن کالا و یا خدمات درخواستی گفت: شهروندان باید پس از رویت کالا یا خدمات و احراز  هویت طرفین معامله، هرگونه تبادل وجهی را به صورت رو در رو و پس از اتمام کار یا خدمات انجام دهند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند.

رئیس پلیس فتا فارس بابیان اینکه کاربران هرگز فریب اینگونه آگهی‌ها به واسطه قیمت پایین را نخورند از هموطنان درخواست کرد: در هنگام خرید از سایت‌ها دقت کافی را داشته باشند و در صورت برخورد باهرگونه مورد مشکوک آنرا از طریق آدرس پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.fata.gov.ir و یا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ باکارشناسان ما در میان بگذارند.

Print Friendly, PDF & Email

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×