» آرشیو » رئیس بسیج رسانه استان فارس: آنچه امروز حیات دانشگاه و دانشجو را تهدید می کند انفعال است
آرشیو - اجتماعی
کد خبر:16717 | ۱۷ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۴۲

رئیس بسیج رسانه استان فارس: آنچه امروز حیات دانشگاه و دانشجو را تهدید می کند انفعال است

پرتو جنوب

رئیس بسیج رسانه استان فارس گفت: آنچه امروز حیات دانشگاه و دانشجو را تهدید می کند انفعال است.

به گزارش پایگاه خبری پرتوجنوب؛ هادی رضایی رییس بسیج رسانه استان فارس با تبریک ۱۶ آذرماه روز دانشجو گفت: هرسال با فرا رسیدن روز دانشجو بهترین و زیباترین واژه ای که به ذهن متبادر می شود که می‌تواند به معنای واقعی کلمه حق مطلب را در باب تکلیف دانشجو نسبت به جامعه خود ادا کند جمله شهید بهشتی است که « دانشجو موذن جامعه هست اگر موذن جامعه به خواب برود نماز امت قضا می‌شود.»

وی افزود: روز دانشجو بهانه ایست برای فراموش نشدن رسالت دانشجو در راستای اعتلای کشورش ایران.

رضایی گفت: دانشگاه خانه امید ملت است برای پرورش افکار نو وطرح گفتمان‌های پیش برنده با نگاه علمی و تخصصی در همه عرصه ها و نیاز مندی های جامعه است.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان تصریح کرد: دانشجو باید پیشران حرکت های اجتماعی در زمینه های مختلف ،فرهنگی ،اقتصادی و سیاسی باشد.

رضایی بیان داشت: آنچه امروز حیات دانشگاه و دانشجو و به تبع آن اجتماع را تهدید می کند انفعال است.

او یادآور شد : انفال نسبت به مجاهدت های دیروز ،تکلیف امروز و امید فرداست دیروز در تاریخ انقلاب ، دانشجو با صبر و استقامت و باتنی زخم خورده بر قدرتی آلوده به استبداد و استکبار فائق آمد و پیروزی خود را در بیست دو بهمن پنجاه هفت جشن گرفت.

 این مقام مسئول بیان داشت: مبارزه در رژیم پهلوی برای ایجاد انقلاب سخت بود اما مبارزه برای حفظ آن سخت تر به نظر می آید چرا که آن روز مبارزه با استبداد و استکبار بود اما امروز با نفاق و نفوذ اصل مسلم این است که انچه که با مبارزه حاصل شد با مبارزه حفظ باید کرد.

رضایی خاطر نشان کرد: این دانشجو است که باید جریان‌های سیاسی خارج از دانشگاه را در جهت اصلاح امور و تامین منافع ملی هدایت کند، نه اگه خود دنباله رو جریان های سیاسی برای رساندن آنها به مقاصد جناحی باشد.

رئیس بسیج رسانه فارس گفت: دانشجو باید راجع به آنچه از حکومت و حاکمیت انتظار دارد در کرسی های آزاد اندیشی به مباحثه بنشینند تا در تضارب اندیشه ها گره های حکمرانی را باز کند، چرا که وارث آن انقلاب و این حکومت کسی جز خود آنها نیستند.

 رضایی درپایان گفت: اما آنچه دلیل انفعال این روز های دانشجو در دانشگاه است نیاز به آسیب شناسی و نگاه موشکافانه و و دلسوزانه از زوایای مختلف به موضوع دارد. آن بخش که نتیجه دشمنی دشمن است قابل درک است اما آن بخش که ناشی از سیاست های غلط تصمیم سازان و تصمیم گیران در حوزه دانشگاه است باید اصلاح شود.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×