» شهرستان » راه اندازی ایستگاه ورزش صبحگاهی و عصرگاهی ویژه نابینایان مرودشت
شهرستان - ورزشی
کد خبر:31176 | ۱ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۱۶

راه اندازی ایستگاه ورزش صبحگاهی و عصرگاهی ویژه نابینایان مرودشت

پرتو جنوب

ایستگاه ورزش صبحگاهی و عصرگاهی ویژه نابینایان در مرودشت راه اندازی شد.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی هیئت ورزش های نابینایان و کم بینایان استان فارس؛ محمدرضا جعفری رئیس انجمن ورزش‌های همگانی هیئت ورزش‌های نابینایان و کم بینایان فارس در حاشیه افتتاح طرح ملی ورزش و مردم در شیراز با اشاره به اینکه ورزش همگانی در واقع ورزش در دسترس، ارزان و آسان است که اقشار مختلف بتوانند از آن بهره‌مند شوند گفت: توسعه ورزش همگانی جامعه نابینایان و کم بینایان استان فارس برای اولین بار در کشور ایستگاه‌های ورزش‌های صبحگاهی و عصرگاهی ویژه نابینایان و کم بینایان بصورت آزمایشی در شهر شیراز با همکاری هیات ورزش‌های همگانی استان فارس انجام شد و مورد استقبال جمع کثیری از مردم شیراز قرار گرفت.

وی افزود : در راستای توسعه ورزش همگانی به همت رئیس هیئت ورزش های نابینایان و کم بینایان شهرستان مرودشت ایستگاه ورزش صبحگاهی و عصرگاهی در پارک شهید حسین فهمیده مرودشت راه اندازی شد و عزیزان نابینا و کم بینا میتوانند به صورت روزانه در کنار دیگر ورزشکاران فعالیت بدنی مناسب داشته باشند.

جعفری افزود: نگاه جدید به ورزش نابینایان و کم بینایان در انجمن ورزش‌های همگانی نابینایان و کم بینایان صورت گرفته و ورزش همگانی را در غالب مسابقات مجازی به خانه‌های نابینایان و کم بینایان آورده ایم و در کنار آن برنامه‌های جمعی و عمومی در نزدیک‌ترین پارک محله‌های محله با همکاری هیات ورزش‌های همگانی استان فارس و در نزدیک‌ترین محل سکونت عزیزان نابینا و کم بینا برگزار می شود.
وی افزود: در جلسات متعدد و برنامه ریزی این طرح برای اولین بار در کشور و برای توسعه ورزش نابینایان و کم بینایان در استان فارس اجرایی شده است و افراد نابینا و کم بینا می‌توانند در کنار مردم به سهولت و آسانی و رایگان برای ارتقای سلامت جسمی خود ورزش کنند.
رئیس انجمن ورزش‌های همگانی نابینایان و کم بینایان استان فارس نیز گفت: امروز در راستای توسعه این امر مهم در باغ ملی با حضور مسئولین استانی و کشوری شاهد این رویداد هستیم و نابینایان در کنار عموم ورزش می کنند این امر برای اولین بار در کشور انجام شده است ، علاوه بر نشاط و شادابی باعث ایجاد انرژی مثبت و امیدواری در این عزیزان شاهد هستیم.

فاصله گیری از فضای خانه و افسردگی‌هایی که غالب این عزیزان دارند، روحیه مشارکت اجتماعی، شناخت عموم مردم از مشکلات نابینایان و کم بینایان است و مهمترین مولفه جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و روانی خواهد بود.
جعفری گفت: طرح های بسیار خوبی با توجه به توانمندی افراد نابینا و کم بینا با محوریت ورزش آسان ، ارزان و در دسترس طراحی شده است که به زودی اعلان خواهد شد.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×