» شهرستان » راه اندازی نشریه ایثار و شهادت و اجرای دومین همایش ملی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در ۲۶ مهر
شهرستان
کد خبر:31968 | ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۵

راه اندازی نشریه ایثار و شهادت و اجرای دومین همایش ملی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در ۲۶ مهر

پرتو جنوب

یازدهمین جلسه کمیته علمی پژوهشی دومین کنگره ملی ۱۵ هزار شهید گلگون کفن استان فارس در دفتر سازمان بسیج علمی و فناوری سپاه فجر استان‌ برگزار گردید.
به گزارش پایگاه خبری پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج علمی و فناوری سپاه فجر؛ در ابتدای این‌جلسه دکتر میکاییلی رئیس سازمان دانش و پژوهش استان ضمن ارائه گزارشی از روند توسعه و راه اندازی این سازمان و شرکت‌های دانش بنیان مستقر، به ارائه برنامه های مصوب و فعالیت‌های صورت گرفته کمیته علمی کنگره پرداخت و از رونمایی چندین‌پروژه فناوری و کتاب زندگینامه ۵۱ شهید علمی استان در مهرماه خبر داد.
در ادامه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس به معرفی توانمندی‌های علمی و پژوهشی خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس پرداخت و از برنامه های در حال برگزاری و صورت گرفته در واحدهای استان در راستای کنگره گزارشی ارائه نمود.
دکتر محمدرضا قائدی با بیان‌ اینکه جایگاه علمی و پژوهشی فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس سالها در کشور مغفول مانده است از راه اندازی نشریه ایثار و شهادت و اجرای دومین همایش ملی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که در ۲۶ مهر برگزار می شود، خبر داد.
در این نشست همچنین مقررگردید که به تناسب برنامه ها تا زمان برگزاری کنگره ۱۴ برنامه رونمایی و راه اندازی شود که در این رابطه دکتر علی شمس الدینی مسئول هماهنگی کمیته علمی از برگزاری اولین یادواره تجلیل از پژوهشگران عرضه ایثار و شهادت و دفاع مقدس به صورت مشترک توسط دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس و سازمان بسیج علمی سپاه فجر در اواسط مهرماه خبر داد که در این یادواره از دانشگاهیان و دانشجویان نویسنده پایان نامه ها، کتاب‌ها، طرح ها و مقالات برتر حوزه ایثار شهادت، تجلیل به عمل می آید.
در ادامه این جلسه دکتر کدخدایی مدیر ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس ضمن ارائه گزارش از فعالیت‌های صورت گرفته توسط این نهاد در یکسال اخیر، اظهار نمود یادواره شهدای علمی و دانشجویی استان در ۲۰ مهر با همکاری سپاه ناحیه احمد بن‌ موسی شیراز با همکاری سازمان دانش و پژوهش استان‌ برگزار می گردد.

Print Friendly, PDF & Email

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×