» آرشیو » رهاوردهای سفر دوم استاندار فارس به سروستان
آرشیو - شهرستان
کد خبر:15380 | ۱۷ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۱۸

رهاوردهای سفر دوم استاندار فارس به سروستان

پرتو جنوب

استاندار فارس، در پایان سفر به شهرستان سروستان در جمع خبرنگاران، هدف عمده از انجام سفرهای دوم شهرستانی را بررسی میزان اجرای مصوبات سفر اول دانست و گفت: در ارتباط با شهرستان سروستان عمده مصوبات سفر نخست اجرایی شده و مشکلات تعدادی از آنها که در میانه راه با موانعی مواجه شده بود را سعی کردیم امروز رفع کنیم.
به گزارش پرتو جنوب به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس؛ دکتر محمد هادی ایمانیه در پایان سفر به شهرستان سروستان در جمع خبرنگاران، هدف عمده از انجام سفرهای دوم شهرستانی را بررسی میزان اجرای مصوبات سفر اول دانست و گفت: در ارتباط با شهرستان سروستان عمده مصوبات سفر نخست اجرایی شده و مشکلات تعدادی از آنها که در میانه راه با موانعی مواجه شده بود را را سعی کردیم امروز رفع کنیم.

دکتر محمد هادی ایمانیه افزود: علاوه بر بررسی مصوبات سفر اول، سفر امروز نیز برای سروستان ۱۱ مصوبه به دنبال داشت که این مصوبات نیز تا حصول نتیجه دنبال خواهند شد.

وی ادامه داد: سروستان شهرستان پربرکت است، هم در ارتباط با کشاورزی با توجه به داشتن محصولاتی مانند پسته، انجیر، بادام و انار و صنایع تبدیلی آن که به همین منظور بحث کمک برای رونق بیشتر کشاورزی به ویژه در خصوص محصولات مذکور و همچنین تامین آب مورد نیاز را دنبال خواهیم کرد.

او اظهار کرد: البته در بحث تامین آب دولت کمک های خود را خواهد اشت اما از کشاورزان شهرستان نیز انتظار داریم که در این زمینه همکاری کنند.

استاندار فارس گفت: امروز یک مصوبه داشتیم که بر اساس آن مسئولان آبفا، آب منطقه‌ای، جهاد کشاورزی و شهرک صنعتی همه به میدان می آیند تا با کمک مردمریال کشاورزان، صنعتگران و باغداران مشکل آب را هم در ارتباط با باغات به ویژه باغات پسته و هم شهرک صنعتی سروستان ۲ حل کنم.

وی اظهار کرد: موضوع دیگر بحث مشکل برق و گاز شهرک صنعتی سروستان است که این شهرک با توجه ۷۵۰ هکتار زمینی که به آن اختصاص داده شده هم برای سرمایه‌گذاران سروستان و هم به عنوان سرریز صنایع شیراز با توجه به تکمیل شدن ظرفیت شهرک صنعتی بزرگ شیراز بسیار دارای اهمیت است و کمک زیادی به ایجاد اشتغال در سروستان خواهد کرد.

استاندار فارس، ضمن ابراز گلایه از عقب ماندگی که در روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سروستان ایجاد شده گفت: البته طی ۲ سه ماه گذشته روند اجرای این طرح در شهرستان شتاب بیشتری گرفته و امیدواریم در ایام پیش رو با سرعت گرفتن هر بیشتر کار، عقب ماندگی گذشته جبران شود.

دکتر ایمانیه بر لزوم بهره مندی مردم در شهرها و در روستاها از حداقل امکانات ورزشی تاکید کرد و افزود: هم اینک در شهرستان سروستان شاهد وجود تعدادی پروژه نیمه تمام هستیم که امیدواریم در جلسه روز شنبه هفته آتی بتوانیم موانع و مشکلات اداری پیش روی این پروژه ها را برطرف کنیم.

وی ادامه داد: در سفر امروز امروز راجع به تامین اعتبار این پروژه ها تصمیم گیری شد و امیدواریم با رفع موانع قانونی، تکمیل این پروژه ها شتاب گیرد.

استاندار فارس، در خصوص بررسی نقاط حادثه خیز شهرستان سروستان هم گفت: در جلسه شورای اداری امروز مقرر شد که تا پایان امسال سه نقطه حادثه خیز شهرستان رفع شود.

دکتر ایمانیه افزود: استان در زمینه رفع نقاط حادثه خیز طی ۲ سال گذشته در کشور رتبه اول را دارد هرچند همچنان شاهد وجود تعداد قابل توجهی از این نقاط در استان هستیم که امیدواریم بتوانیم هر سال نسبت به رفع تعداد قابل توجهی از آنها اقدام کنیم.

ادای احترام به مقام شامخ شهدا، بازدید از پروژه نهضت ملی مسکن، حضور در جلسه شورای اداری، شرکت در میز ملاقات مردمی با مردم و فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران، بازدید از نمایشگاه صنایع دستی و آثار هنری و همچنین رونمایی از ۲ جلد کتاب تحت عنوان کتاب قصه های رایج مهارلو و همچنین کتاب زبانزدهای رایج مهارلو نوشته دکتر خسروپور از برنامه‌های سفر استاندار فارس به شهرستان سروستان بود.

استاندار فارس امروز و در ادامه دور دوم سفرهای شهرستانی خود به شهرستان خرامه نیز سفر خواهد کرد.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×