» آرشیو » شش پیشنهاد استاندار فارس در جلسه مشترک با هیات دولت
آرشیو - سیاسی
کد خبر:18283 | ۱۲ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۱۱

شش پیشنهاد استاندار فارس در جلسه مشترک با هیات دولت

پرتو جنوب

محمد هادی ایمانیه، استاندار فارس در نشست مشترک اعضای هیئت دولت با استانداران سراسر کشور شش پیشنهاد ارائه کرد.
به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس؛ دکتر محمد هادی ایمانیه در سفر یک روزه به تهران ضمن شرکت در نشست مشترک اعضای هیئت دولت با استانداران سراسر کشور و ارائه موضوعات مد نظر، دیدارهای جداگانه‌ ای نیز با سایر مسولان کشوری داشت.
استاندار فارس در ابتدای سفر خود به پایتخت با حضور در سالن پیامبر اعظم(ص) وزارت کشور، در نشست مشترک اعضای هیات دولت با استانداران سراسر کشور شرکت کرد. وی در این جلسه شش موضوع را بیان کرد.
ایمانیه در این جلسه ضمن تشکر از احداث و تکمیل شش قطعه آزادراه شیراز اصفهان خواستار تزریق اعتبار برای تکمیل قطعه هفتم این آزادراه شد و بر ضرورت تسریع در آغاز عملیات اجرایی آزادراه شیراز به بوشهر سخن گفت.

وی در ادامه از ایجاد خط دوم آبرسانی از سد درودزن به شیراز تقدیر کرد و خواستار اجرای مصوبه سفر دوم رئیس جمهور به استان فارس مبنی بر اجرای خط سوم آبرسانی به شهر شیراز شد.

نماینده عالی دولت در فارس از اقدامات وزیر جهاد کشاورزی نیز قدردانی کرد و گفت: در بحث ارائه نهاده ها بویژه به عشایر و دریافت هزینه آن شش ماه پس از تحویل اقدامات موثری صورت پذیرفته و فرصت مناسبی ایجاد کرده است که می خواهیم این اقدام ارزشمند استمرار داشته باشد.

چهارمین موضوعی که استاندار فارس در این جلسه به آن اشاره کرد، مطالبات صنایع استان از دولت و همچنین بدهی ایشان به دولت بود؛ وی در این زمینه گفت: با توجه به اینکه مطالباتی که صنایع استان از دولت دارند در مقایسه با بدهی به دولت بیشتر است پیشنهاد می کنم مصوب شود صاحبان صنایع، بدهی های خود را با مطالبات از دولت تهاتر کنند.

ایمانیه همچنین خواستار موافقت هیات دولت با برگشت مازاد درآمد استان ها به همان استان شد و پیشنهاد داد: از ۸ جلسه ای که هیات دولت در هر ماه دارد یکی را به دیدار استانداران بصورت تک تک با وزرا اختصاص دهند تا استانداران بتوانند موضوعات و مسائل استان خود را با وزرا مطرح کنند.

استاندار فارس عصر دوشنبه نیز به وزرات جهاد کشاورزی رفت و با معاون باغبانی وزرات جهاد کشاورزی و رئیس سازمان منابع طبیعی و جنگلداری کشور دیدار کرد.
در این دیدار توافق شد وزرات جهاد کشاورزی اعتبار ویژه ای برای احداث آبخیزداری در فارس اختصاص دهد. در این دیدار همچنین مقرر شد با تهاتر زمین های واجد شرایط، بخشی از اعتبار احداث آبخیزداری در استان تامین شود.
موضوع دیگری که در این دیدار به بحث گذاشته شد، به سرمایه گذاری وزارت جهاد کشاورزی در ایجاد گلخانه و احداث مرکز اصلاح نژاد در فارس اختصاص داشت تا بتوان مرکبات بویژه در شهرستان های جهرم، داراب و خفر با مصرف آب کمتر تولید شود.

نماینده عالی دولت در فارس دیداری هم با رئیس هلدینگ پارسیان وزارت دفاع داشت و در این دیدار ضمن دعوت از ایشان برای سفر به شیراز، توسعه پالایشگاه شیراز و احداث فاز دوم این پالایشگاه را به بحث و تبادل نظر گذاشت و ابراز امیدواری کرد با توجه به موافقت وزیر نفت برای این اقدام مهم، با همکاری دوطرفه فاز دوم این پالایشگاه ایجاد شود.

توسعه پتروشیمی مرودشت و احداث خط تولید محصول جدید در این پتروشیمی، همچنین احداث شهرک های پایین دستی پتروشیمی موضوع دیگری بود که ایمانیه با رئیس هلدینگ پارسیان وزارت نفت بررسی کرد.

بخش چهارم سفر استاندار فارس به تهران به دیدار با سه گروه سرمایه گذار سپری شد؛ در این دیدارهای جداگانه‌ ایجاد فضای گردشگری جامع در شهر شیراز، ایجاد خط هوایی و شرکت هواپیمایی متعلق به استان فارس و همچنین ایجاد فضای گردشگری در تخت جمشید بررسی و تصمیم های لازم اتخاذ شد.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×