» آرشیو » واگذاری اراضی شهرک صنعتی دارویی بیضا در هفته دولت امسال/ آغاز عملیات اجرایی خط انتقال برق اختصاصی شهرک دارویی
آرشیو - شهرستان
کد خبر:4186 | ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۲۳

واگذاری اراضی شهرک صنعتی دارویی بیضا در هفته دولت امسال/ آغاز عملیات اجرایی خط انتقال برق اختصاصی شهرک دارویی

پرتو جنوب

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس از برنامه این شرکت برای آغاز واگذاری زمین در شهرک صنعتی دارویی بیضا در هفته دولت در شهریورماه امسال خبر داد و گفت: مراحل ایجاد زیرساخت ها در این شهرک صنعتی شتاب گرفته است.
به گزارش پرتو جنوب، سید مصطفی هاشمی در بازدید از عملیات اجرایی طرح های زیرساختی این شهرک صنعتی گفت: هم اکنون عملیات اجرایی طرح های زیرسازی و خط انتقال برق با اعتبار ۵۲۰ میلیارد ریال در حال انجام است و طرح شبکه داخلی فاضلاب فاز اول نیز با اعتبار ۱۵۰ میلیارد به پایان رسیده است.
وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی طرح خط انتقال برق شهرک صنعتی دارویی بیضا گفت: این خط دومداره با اعتبار ۱۷۰ میلیارد ریال باظرفیت حدود ۱۲ مگاوات برق به طول ۱۱ کیلومتر از پست برق بیضا تا شهرک صنعتی در مرحله اجرا قراردارد که با بهره برداری از آن برق این شهرک صنعتی تامین می شود.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس افزود: در زمینه تامین آب نیز انشعاب آب به میزان ۱۰ لیتر برثانیه با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال خریداری شده است گفت: اجرای خط انتقال آب ازمحل انشعاب تا شهرک صنعتی نیز در برنامه کاری قرارگرفته است.
وی تصریح کرد: با احتساب اعتبارات فعلی طرح های در دست اجرا تاکنون افزون بر ۸۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای زیرساخت های این شهرک صنعتی اختصاص یافته است.
هاشمی بر تسریع در عملیات اجرایی طرح های زیرساختی با هدف آماده سازی شهرک صنعتی برای واگذاری به متقاضیان تاکید کرد.
وی افزود: این شهرک صنعتی در فاز اول در زمینی به مساحت ۱۸۰ هکتار ایجاد شده که در فازهای توسعه مساحت آن افزایش می یابد.
مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس افزود: شهرک صنعتی دارویی از مصوبات هیئت دولت است که در آن بیش از ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی مستقر خواهند شد که پیش بینی می شود در این واحدها برای افزون بر ۵ هزار نفر اشتغال پایدار ایجاد شود.
هاشمی با بیان اینکه رویکرد اصلی ایجاد این شهرک صنعتی، استقرار صنایع مرتبط با دارویی و تجهیزات پزشکی و نیز فراوری گیاهان دارویی است، گفت: در برخی از زون های این شهرک نیز سایر واحدها بر اساس ضوابط استقرار واحدهای صنعتی، مستقر خواهند شد.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس با بیان اینکه باتوجه به تکمیل شهرک های صنعتی شیراز و فاصله نزدیک شهرک صنعتی دارویی بیضا به مرکز استان، این شهرک صنعتی از گزینه‌های سرریز جذب سرمایه گذاری شیراز است گفت: نزدیکی به آزادراه شیراز- اصفهان، امکان استقرار صنایع بزرگ ،کوچک و متوسط و نیز امکان اجرای طرح های توسعه ای از مزایای شهرک صنعتی دارویی بیضا است.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×