» آرشیو » دبیرخانه شهر جهانی منبت در آباده آغاز به کار کرد
آرشیو - شهرستان - فرهنگی هنری
کد خبر:5589 | ۸ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۲۲

دبیرخانه شهر جهانی منبت در آباده آغاز به کار کرد

پرتو جنوب

شهردار آباده از آغاز به کار دبیرخانه شهر جهانی منبت در این شهر خبر داد.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از خبرگزاری مهر، مهدی شاکر گفت: با توجه به این که شهر آباده به عنوان شهر جهانی منبت شناخته می‌شود از این رو دبیرخانه شهر جهانی منبت در شورای اسلامی شهر آباده دایر شده است.

شاکر اضافه کرد: دبیرخانه شهر جهانی منبت روزهای زوج فعالیت داشته و هنرمندان می‌توانند در این روزها با مراجعه به دبیرخانه مسائل و مشکلات خود را پیگیری کنند.

وی در خصوص اهداف ایجاد دبیرخانه شهر جهانی منبت نیز تاکید کرد: از جمله اهدافی که این دبیرخانه به دنبال تحقق آن است می‌توان به تدوین و گردآوری بانک اطلاعاتی از هنرمندان، تصویربرداری از هنرمندان جهت ایجاد آرشیو از آثار، توسعه کمی و کیفی بخش آموزش از طریق تنظیم توافق نامه با مؤسسات معتبر و اساتید خبره، تعامل سازنده و مکرر با رسانه‌های داخلی جهت انتشار اخبار منبت و ایجاد و تدوین مستند از نحوه فعالیت هنرمندان با همکاری گروه‌های حرفه‌ای فیلم سازی اشاره کرد.

شاکر در خصوص سایر اهداف این دبیرخانه نیز متذکر شد: اعتماد سازی بین هنرمندان از طرق مختلف از قبیل برگزاری اردوها و هم نشینی‌های هنری، تدوین اساسنامه و سند چشم انداز برای دبیرخانه، بهره‌گیری از اساتید جهت بازاریابی و تدریس روش‌های نوین کسب درآمد از منبت، ایجاد نمایشگاه‌های دائمی منبت، ترغیب بخش خصوصی جهت حمایت، خرید آثار و جذب حامیان مالی، ایجاد موزه منبت در محل دبیرخانه به منظور نمایش آثار برتر از دیگر اهدافی بوده که این دبیرخانه به دنبال تحقق آن است.

به گفته این مقام مسئول این دبیرخانه در تلاش است تا شرایط برای صادرات این محصول را به کشورهای هدف تسهیل کرده و با برگزاری جشنواره‌های مختلف نقش ویژه‌ای در معرفی منبت آباده در جهان داشته باشد.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×