» آرشیو » با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی؛ طرح های اشتغالزای بخش کشاورزی سپیدان به بهره برداری رسید
آرشیو - شهرستان
کد خبر:20133 | ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۱۷

با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی؛ طرح های اشتغالزای بخش کشاورزی سپیدان به بهره برداری رسید

پرتو جنوب

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان از افتتاح دو طرح اشتغالزای بخش کشاورزی این شهرستان خبر داد و گفت: این طرح ها در پنجمین روز از دهه پُر فروغ فجر در حوزه شیلات و صنایع به بهره برداری رسید.
به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان، شهاب الدین صالحی با بیان اینکه آیین افتتاح طرح های مذکور با حضور سید حسین حسینی معاون وزیر و مجتبی دهقان پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس برگزار شد، افزود: مزرعه ۱۰۰ تنی پرورش ماهی قزل آلا در روستای رودشیر بردترک از توابع بخش مرکزی این شهرستان یکی از این طرح ها بود.

به گفته وی؛ طرح مذکور با مجموع سرمایه گذاری ۴۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریالی که ۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال آن از محل تسهیلات دولتی تأمین و ۳۵ میلیارد ریال آورده متقاضی بوده است احداث شده و اشتغال زایی پنج نفر را فراهم آورده است.
صالحی افزود: طرح انبارداری و نگهداری مواد غذایی در سردخانه با دمای بالای صفر دیگر پروژه به بهره برداری رسیده بود. این طرح سالانه ظرفیت نگهداری ۵۰۰۰ تن محصول را داراست و در وسعت ۲۰ هزار متر مربع در شهرک صنعتی سپیدان احداث شده است.
وی اظهار کرد: طرح مذکور با سرمایه گذاری ۴۹۰ میلیارد ریالی که ۸۰ میلیارد ریال آن از محل تسهیلات دولتی و ۴۱۰ میلیارد ریال توسط متقاضی تأمین شده احداث و زمینه اشتغال ۱۵ نفر را فراهم کرده است.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه گلباران قبور شهدای شهرستان سپیدان، بازدید از کارخانه صنایع تبدیلی ترش کام مرند و بازدید از مجموعه پرورش ماهی ۲۲ بهمن از دیگر برنامه های سفر رئیس سازمان شیلات کشور به شهرستان سپیدان بود، تصریح کرد: محمد فرخ زاده معاون استاندار فارس، علی فلاحی مدیر شیلات، علیرضا سامری فرماندار شهرستان سپیدان و سید محمد یوسف افروغی امام جمعه و جمعی دیگر از مسئولین محلی در برنامه های این روز حضور داشتند.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×