» آرشیو » خواستگار سابق، عامل انتشار تصاویر خصوصی و اخاذی از خانم جوان
آرشیو - حوادث
کد خبر:13353 | ۱۲ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۱۲

خواستگار سابق، عامل انتشار تصاویر خصوصی و اخاذی از خانم جوان

پرتو جنوب

رئیس پلیس فتا استان فارس از شناسایی و دستگیری جوانی ۲۹ ساله که با دسترسی پیدا کردن به تصاویر خصوصی شاکیه و انتشار آنها در شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام و واتساپ، اقدام به اخاذی از وی کرده بود، خبر داد.
به گزارش پرتو جنوب به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “امیرحسین سلیمانی” در توضیح این ماجرا اظهار داشت: خانمی ۳۰ ساله با ارائه مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه و مدعی بود فردی ناشناس با انتشار تصاویر خصوصی وی در شبکه اجتماعی اینستاگرام و واتساپ اقدام به اخاذی به مبلغ ۳۵۰ میلیون ریال از وی کرده است، که رسیدگى به این پرونده ‌به‌ صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس ‌فتا قرار گرفت.
وی گفت: پس از حضور شاکیه، پرونده اولیه با هماهنگی قضایی تشکیل و با جمع‌آوری مدارک و مستندات مربوطه توسط کارشناسان پلیس فتا، سرانجام متهم مورد شناسایی قرار گرفت و در یکی از محلات شیراز دستگیر شد.
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم خواستگار سابق شاکیه بوده و به دلیل جواب ردی که از وی شنیده دست به چنین کاری زده است، گفت: وی در ابتدا منکر ارتکاب عمل مجرمانه خود شد؛ ولی پس از مواجهه با مدارک و مستندات احصاء شده توسط کارشناسان این پلیس به جرم خود اعتراف و دلیل اقدام خود را انتقام از شاکی و خانواده وی عنوان کرد.
سرهنگ سلیمانی افزود: برابر قانون هرگونه توهین، اهانت و یا پخش تصاویر شخصی افراد در فضای مجازی جرم محسوب شده و عواقب جبران ناپذیری برای فرد به همراه دارد؛ لذا رعایت اخلاق در فضای سایبر و به خصوص شبکه‌های اجتماعی امری مهم محسوب می شود.
وی خاطر نشان کرد: پلیس فتا به ‌صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir (بخش گزارش‌های مردمی) و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ با ما در میان بگذارند.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×