» تکنولوژی » عینک هوشمند شیائومی با دوربین دوگانه و قیمت ۴۰۰ دلار معرفی شد
تکنولوژی
کد خبر:58 | ۱۱ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۳۸

عینک هوشمند شیائومی با دوربین دوگانه و قیمت ۴۰۰ دلار معرفی شد

پرتو جنوب

شیائومی سال گذشته میلادی طرح مفهومی یک عینک هوشمند را به نمایش گذاشت و حالا این کمپانی از یک عینک هوشمند مبتنی بر فناوری واقعیت افزوده به نام Mijia Glasses Camera رونمایی کرده که قابلیت‌های جذابی مانند ترجمه زنده دارد.

این عینک هوشمند هم اکنون از طریق پلتفرم سرمایه‌گذاری جمعی شیائومی برای پیش فروش عرضه شده و در پیش فروش قیمتی نزدیک به ۳۷۰ دلار دارد. قیمت اصلی این محصول به ۴۰۰ دلار می‌رسد.

مشخصات عینک هوشمند شیائومی

این عینک هوشمند وزنی برابر ۱۰۰ گرم دارد، از تراشه اختصاصی مبتنی بر اسنپدراگون ۸ بهره می‌برد و همچنین به دوربین دوگانه با زوم اپتیکال ۵ برابری و زوم هیبریدی ۱۵ برابری مجهز شده است.

تراشه اسنپدراگون مورد استفاده در این محصول توسط ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی همراهی می‌شود و همچنین ظاهرا با پردازشگر سیگنال تصویر (ISP) مستقل هم روبه‌رو هستیم.

شیائومی برای این محصول به سراغ نمایشگرهای سونی رفته که پنل OLED مبتنی بر سیلیکون با حداکثر روشنایی ۳۰۰۰ نیت، روشنایی ۱۸۰۰ نیت برای چشم، تراکم پیکسلی ۳۲۸۱ پیکسل در هر اینچ و همچنین تاییدیه TUV سطح نور آبی است.

دوربین دوگانه عینک هوشمند شیائومی شامل سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با قابلیت ترکیب پیکسل Quad Bayer به همراه دوربین ثانویه ۸ مگاپیکسلی تله‌فوتو پریسکوپی با امکان زوم اپتیکال ۵ برابری و لرزشگیر اپتیکال است. این عینک می‌تواند بطور مداوم تا ۱۰۰ دقیقه ویدیو ضبط کند.

شیائومی برای این محصول یک باتری ۱۰۲۰ میلی آمپر ساعتی درنظر گرفته که از فناوری شارژ بی‌سیم ۱۰ واتی پشتیبانی می‌کند. ۸۰ درصد ظرفیت باتری این عینک هوشمند در مدت زمان ۳۰ دقیقه شارژ می‌شود. از سایر قابلیت‌های این دستگاه می‌توان به ترجمه زنده روی نمایشگر و پشتیبانی بومی از دستیار هوشمند مصنوعی XiaoAI شیائومی اشاره کرد.

این محصول پس از سرمایه‌گذاری جمعی به تولید می‌رسد و زمانی که عرضه آن شروع شود، قیمتش به ۴۰۰ دلار افزایش می‌یابد. با توجه به قابلیت‌ها، به نظر می‌رسد شیائومی قیمت مناسبی را برای محصولش درنظر گرفته است.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×