» آرشیو » آمادگی کامل استان فارس برای ایجاد خط پرواز مستقیم شیراز- پکن
آرشیو - سیاسی - شهرستان
کد خبر:15164 | ۱۰ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۰۹

آمادگی کامل استان فارس برای ایجاد خط پرواز مستقیم شیراز- پکن

پرتو جنوب

تشکیل میز اقتصادی مشترک استان فارس و چین با عاملیت و مشارکت بخش خصوصی

طی نشست مشترک سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس و سرکنسول چین در هرمزگان و رییس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان، توانمندی ها، ظرفیت ها و فرصت های همکاری های دو جانبه، بین طرفین ارائه شد.
به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، سید مهدی خادمی، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس در نشست مشترک با شو وی سرکنسول چین در هرمزگان گفت: استان فارس به عنوان یکی از پهناورترین استان های جنوب کشور ، با قرار گرفتن در مسیر کریدور شمال به جنوب و موقعیت سوق الجیشی در پس کرانه، محور خدمات رسانی در حوزه های مختلف به دیگر استان های جنوب، جنوب شرق و جنوب غرب می باشد.
جانشین استاندار فارس در کارگروه کشاورزی استان اضافه کرد: استان فارس استانی با پیشینه کشاورزی در حال حاضر دارای رتبه های برتر در تولید محصولات زراعی، باغی و گیاهان دارویی و همچنین تامین کننده بخش قابل توجهی از پروتئین و گوشت قرمز کشور می باشد.

خادمی با اشاره به اینکه روابط سیاسی و تعاملات دولت جمهوری اسلامی ایران با کشور چین در بالاترین سطح قرار داشته و در سایه این دیپلماسی سیاسی امکان گسترش دیپلماسی اقتصادی برای فعالین اقتصادی دو دولت وجود دارد، افزود: کشور چین یکی از اولویت های اصلی دولت جمهوری اسلامی ایران و بخش خصوصی جهت گسترش فعالیت های اقتصادی و تجاری است.
وی افزود: طی سنوات گذشته چین به عنوان شریک تجاری ایران محسوب شده و در حوزه صادرات و واردات بین دو دولت ، طی سنوات اخیر شاهد رشد قابل قبولی بوده ایم.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس ابراز امیدواری کرد: هم افزایی اقتصادی بین دول آسیایی از جمله چین و استان فارس در مواجهه با سیاست های ظالمانه تحریمی استکبار جهانی ، نه تنها معادلات اقتصادی منطقه بلکه قادر خواهد بود معادلات اقتصادی جهانی را متحول کند.
خادمی پیشنهاد ویژه تشکیل میز اقتصادی مشترک استان فارس و چین با عاملیت و مشارکت بخش خصوصی را بسیار مهم و ضروری دانست و تاکید کرد: این پیشنهاد موجب پذیرش سرمایه گذاری مستقیم، مشارکتی یا فاینانس در راه اندازی کارخانه های صنایع تبدیلی کشاورزی، انتقال تکنولوژی و دانش فنی در تولید ماشین آلات صنعتی و کشاورزی از چین به فارس و همچنین سرمایه گذاری در ایجاد خطوط آزاد راهی و خطوط ریلی از فارس به بوشهر و هرمزگان خواهد شد.
جانشین استاندار فارس در کارگروه توسعه صادرات از دیگر پیامدهای تشکیل میز اقتصادی مشترک استان فارس و چین را سرمایه گذاری در ایجاد مراکز درمانی و هتلینگ بین المللی در منطقه ویژه شهر سلامت، سرمایه گذاری در حوزه ایجاد مزارع انرژی هلی پاک و خورشیدی، سرمایه گذاری در حوزه صنایع نفت،گاز و پتروشیمی، سرمایه گذاری در حوزه گردشگری و جذب توریسم و نیز ایجاد خط هوایی و پرواز مستقیم از چین به شیراز عنوان کرد.
شایان ذکر است شو وی اولین سرکنسول چین در هرمزگان می باشد که حدود ۲ ماه است به این سمت منصوب گردیده و حوزه فعالیت وی ۸ استان هرمزگان، فارس، بوشهر، کرمان، کهکیلویه و بویر احمد، چهار محال بختیاری ،سیستان و بلوچستان و خوزستان می باشد که اولین ماموریت کاری و رسمی خود را به استان فارس داشته و اولین دیدار رسمی خود را با سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس انجام اختصاص داده است.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×