» اجتماعی » مانور بازگشایی مدارس فارس ۱۷ شهریور ماه برگزار می شود
اجتماعی
کد خبر:30794 | ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۵

مانور بازگشایی مدارس فارس ۱۷ شهریور ماه برگزار می شود

پرتو جنوب

شروع مهر با یک میلیون دانش آموز و  ۶۵ هزار معلم در فارس

مدیرکل آموزش و پرورش فارس، گفت: اجرای مانور بازگشایی مدارس در ۱۷ شهریور در سراسر استان با حضور تمامی عوامل و تجهیزات مورد نیاز به جز دانش آموزان در دستور کار است.

به گزارش  پایگاه خبری پرتو جنوب به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، دکتر فرشید قاسمی در نشست پروژه مهر با روسای ادارات آموزش و پرورش سراسر فارس و با حضور ناظرین وزارتی اظهار کرد: کسب رتبه های برتر علمی در کنکور و المپیادهای علمی اخیر، توسط دانش آموزان فارس که در سالهای اخیر بی سابقه است را تبریک می گویم.

وی افزود: فارس با یک میلیون دانش آموز،  ۶۵ هزار معلم، ۸۵ هزار بازنشسته و …،  ابر پروژه مهر را به پیش می برد.

دکتر قاسمی تصریح کرد: توزیع کم سابقه ۲۵ هزار بسته لوازم التحریر ویژه دانش آموزان کم برخوردار از جمله فعالیت های اداره کل آموزش و پرورش فارس در قالب پروژه مهر است.

وی ادامه داد: اجرای مانور بازگشایی مدارس در ۱۷ شهریور در سراسر استان با حضور تمامی عوامل و تجهیزات مورد نیاز  به جز دانش آموزان در دستور کار است و برنامه کلاسی و برنامه حضور معلمان در مدرسه نیز توسط مدیران تا قبل از مانور بازگشایی آماده می شود.

ناظر وزارتی پروژه مهر نیز در این جلسه اظهار کرد: بر اساس بازدید قبلی از این استان ، برنامه های فارس در حوزه های مختلف مطلوب بوده و استان فارس عملکرد خوبی در پروژه مهر داشته است.

شکیبا فر افزود: آزمون های استخدامی که در این استان به خوبی انجام شده است وظرفیت بالای استخدامی در این استان محقق شده است.

وی با بیان اینکه فارس در حوزه استخدامی عملکرد خوبی داشته است، تصریح کرد: کسب رتبه های برتر در عرصه های مختلف چیزی جز نتیجه تلاش های بی وقفه و مستمر استان بوده است و این نیست که یک شبه این توفیقات حاصل شود.

ناظر وزارتی پروژه مهر در استان فارس خاطرنشان کرد: استان فارس در ابتکاری آغاز مهر را در اول شهریور قلمداد کرده است که طرح بسیار خوبی است و زمینه بازگشایی مدارس را یک ماه زودتر از موعد فراهم کرده است.

وی ادامه داد: آموزش مستخدمین ماده ۲۸ تا قبل از شروع سال تحصیلی جدید در دستور کار قرار می گیرد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس، نیز اظهار کرد: کسب رتبه اول در گروه زبان خارجی و رتبه دوم رشته هنر در کنکور سراسری، کسب مدال طلای المپیاد جهانی نجوم و کسب مدال برنز انرژی هسته ای در فیلیپین از جمله موفقیت های دانش آموزان استان  در سال تحصیلی جاری است.

علیرضا شجاعی پور با تشریح متوازن رشته های تحصیلی، افزود: توانمندسازی دبیران در دستور کار قرار دارد، لذا مشارکت کنندگان در دوره های آموزشی کشوری به زودی آموزش همکاران استانی را برعهده می گیرند.

وی تصریح کرد: به هیچ عنوان نباید دانش آموزی از تحصیل باز بماند لذا مدیران مدارس باید زمینه ثبت نام دانش آموزان را فراهم کنند.

شجاعی پور ادامه داد: در راستای هر چه بهتر اجرایی کردن پروژه مهر برنامه ۵۰ روزه ای را در اداره کل آموزش و پرورش استان تدوین و در دست اجرا داریم.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×