» آرشیو » تعیین تکلیف واگذاری شرکت مخابراتی آی تی آی
آرشیو - شهرستان
کد خبر:3636 | ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۱۲

تعیین تکلیف واگذاری شرکت مخابراتی آی تی آی

پرتو جنوب

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس از تعیین تکلیف واگذاری شرکت مخابرات راه دور (ITI) خبر داد و تاکید کرد: هر اقدام عملی با پیش شرط استیفای منافع اشخاص ذی حق و احیا و احیا و حفظ کاربری صنعتی کارخانه دنبال خواهد شد.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، جلسه بررسی درخواست شرکت کارخانجات مخابراتی ایران (ITMC) بررسی چند درخواست مبنی بر خرید کارخانه مخابرات راه دور ایران (ITI) به ریاست محسن ربانی زاده؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس و با حضور قادری؛ نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، هاشمی؛ مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان و خدابخشی؛ مدیرعامل شرکت کارخانجات مخابراتی ایران در محل دفتر معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری برگزار شد.
ربانی زاده در این خصوص گفت: اداره اجرای احکام دادگستری استان لازم است نسبت به احصا مبلغ بدهی جهت تسویه حساب کارگران و بازنشستگان دارای احکام قضایی اقدام و مراتب را به استانداری اعلام نماید.
معاون استاندار از طرح موضوع واگذاری کارخانه مخابرات راه دور ایران (ITI) به شرکت کارخانجات مخابراتی ایران( ITMC) به عنوان خریدار دارای اهلیت لازم خبر داد و افزود: ملاک بررسی درخواست های خرید اهلیت فنی و توان مالی خریدار می باشد. بدیهی است که شرکت (ITMC) به لحاظ داشتن دانش فنی و متخصصین در اولویت است و در صورت داشتن توان مالی از امتیاز ویژه ای برای خریداری برخوردار خواهد بود ولی تصمیمات مذکور باید به نحوی اتخاذ شود تا غیر از شرکت کارخانجات مخابراتی ایران، سایر خریداران دارای اهلیت نیز امکان واگذاری داشته باشند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس در خصوص اجراییه بانک ملی مقابل کارخانه مخابرات راه دور ایران ابراز کرد: معاونت هماهنگی امور اقتصادی پیشنهاد صلح سهام تملیکی بانک ملی را به شرکت کارخانجات مخابراتی ایران ارایه و بانک مذکور آمادگی دارد نسبت به کسب مجوز از ارکان اعتباری تهران اقدام و مراتب را به استانداری اعلام تا سهام به شرکت کارخانجات مخابراتی ایران صلح گردد.
جانشین استاندار فارس در کارگروه رفع موانع تولید ابراز امیدواری کرد به زودی با تعیین تکلیف کارخانه، شرکت ITI بتواند به جایگاه ویژه ای که در ابتدای دهه ۸۰ داشت برگردد و علاوه بر اشتغال، تولید مناسبی در صنعت قطعات الکترونیک داشته باشد.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×