» اجتماعی » مدیرکل کمیته امداد فارس: توسعه بدون سرمایه‌گذاری فرهنگی میسر نیست
اجتماعی - شهرستان
کد خبر:30505 | ۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۲۹

مدیرکل کمیته امداد فارس: توسعه بدون سرمایه‌گذاری فرهنگی میسر نیست

پرتو جنوب

مرتضی موصلی توجه به ارتقای حوزه فکری و فرهنگی مخاطبان را از جمله اهداف اصلی کمیته امداد امام خمینی(ره) برشمرد و گفت: اگر در این بخش فرهنگی سرمایه‌گذاری نکنیم، توسعه شاخص‌های دیگر امکان‌پذیر نخواهد بود.

به گزارش پایگاه  خبری پرتو جنوب؛ مرتضی موصلی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس، امروز، ششم شهریورماه در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری با کتابخانه‌های عمومی این استان بیان کرد: کمیته امداد از جمله نهادهایی بود که به برکت انقلاب اسلامی و به‌واسطه اهتمام بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی در سال ۵۷ تشکیل شد که در ابتدا هدف این بنیاد ارتقای شاخص‌های معیشتی بود، اما به مرور به سمت توانمندسازی گروه‌های هدف در حوزه‌های اقتصادی، فکری و فرهنگی سوق یافت.

وی توجه به ارتقای حوزه فکری و فرهنگی مخاطبان را از جمله اهداف اصلی این نهاد برشمرد و گفت: اگر در این بخش فرهنگی سرمایه‌گذاری نکنیم، توسعه شاخص‌های دیگر امکان‌پذیر نخواهد بود. کمیته امداد، توجه به سبک زندگی و توسعه زیرساخت‌ها در حوزه فرهنگ و اشتغال و کارآفرینی را دنبال می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس با بیان اینکه باید ظرفیت دیگر دستگاه‌ها را در راستای هم‌افزایی شناسایی کنیم، اضافه کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، سازمانی پرتلاش تأثیرگذار و آموزشی است و محدود به بخش فرهنگی نمی‌شود، بلکه دستاوردهای کلان در حوزه اجتماعی داشته است. با همکاری‌های مشترک می‌توان برنامه‌ها را توسعه داد تا بتوانیم بهترین خدمات را به عموم مردم از جمله مددجویان کمیته امداد فراهم کنیم.

موصلی تصریح کرد: جامعه هدف کمیته امداد طیف‌های مختلفی از جمله دانش‌آموزان، دانشجویان، زنان سرپرست خانوار و… را شامل می‌شود. می‌توان برای گروه‌های مختلف برنامه‌ریزی‌های متنوع در حوزه ترویج فرهنگ کتابخوانی در نظر گرفت.

وی گفت: مجموعه کمیته امداد ظرفیت‌های فراوانی دارد که در کنار توان کتابخانه‌های عمومی در شاخص‌های علمی و فرهنگی می‌تواند در برنامه‌ریزی کلان فرهنگی در استان تأثیرگذار باشد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس تأکید کرد: این تفاهم‌نامه آغازی برای خدمات جدید و فعالیت‌های مشترک دو سازمان در استان خواهد بود.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×