» شهرستان » مشارکت دوستداران محیط زیست کازرون در برگزاری اربعین با ترویج آموزه های محیط زیست
شهرستان
کد خبر:30980 | ۵ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۱

مشارکت دوستداران محیط زیست کازرون در برگزاری اربعین با ترویج آموزه های محیط زیست

پرتو جنوب

میز خدمت دوستداران محیط زیست شهرستان کازرون در پیاده روی جا ماندگان اربعین با همکاری انجمن محیط زیستی فرهنگیاران پریشو و شهرداری کازرون با توزیع کیسه زباله با شعار اربعین بدون رد پا برگزار شد.
به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، محمد امین بیرامی رییس اداره حفاظت محیط زیست کازرون در این زمینه گفت: خط پیاده روی جاماندگان اربعین شهرستان کازرون و کوهچنار دومین مسیر پر تردد کشور بعد از تهران است که با مشارکت محیط بانان بسیجی و دوستداران حفاظت محیط زیست این شهرستان و ایجاد موکب های پذیرایی فعال شد.
وی اضافه کرد: این مسیر از دو راهی دریس به سمت امام زاده سید حسین است و برنامه های فرهنگ سازی با هدف نریختن زباله و استفاده کمتر از ظروف یک بار مصرف و انتقال آموزه های محیط زیست به کاروان های اربعین و جاماندگان صورت گرفت.


بیرامی اضافه کرد: موکب و اجرای پویش اربعین بدون ردپا توسط اداره محیط زیست کازرون با همکاری خانه محیط زیست شهرداری و خانه محیط زیست باشگاه کوهنوردی سپهر در عمود ۱۱۱ نیز فعال شد. در این موکب با ترغیب عزاداران حسینی که در راهپیمایی جاماندگان اربعین در مسیر ۱۸ کیلومتری تا امامزاده سید حسین شرکت کرده بودند به عدم استفاده از ظروف یکبارمصرف و جمع آوری زباله ها تاکید شد.
وی ادامه داد: عزاداران با استقبال از این فرهنگ سازی از برنامه های محیط زیست در موکب استقبال کردند، مردم فهیم و حسینی و عزاداران حسینی در کار جمع آوری زباله های برجا مانده نیز همکاری کردند.
اداره محیط زیست کازرون با شرکت در ستاد اربعین حسینی شهرستان کازرون و پیگیری‌های لازم به منظور تشکیل کارگروه محیط‌زیست، مقدمات برگزاری موکب و این پویش برای اولین بار در سطح شهرستان کازرون را فراهم کرد.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×