» آرشیو » مشارکت ۷۴ درصد مردم کازرون در پویش ملی سلامت
آرشیو - شهرستان
کد خبر:19282 | ۲ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۲۲

مشارکت ۷۴ درصد مردم کازرون در پویش ملی سلامت

پرتو جنوب

به گفته رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، ۷۴ درصد از مردم شهرستان در پویش ملی غربالگری فشارخون بالا و دیابت مشارکت کردند.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، دکتر “محسن معینی” گفت: ۳۶ هزار و ۸۱۱ آزمایش قندخون ناشتا در طول پویش ملی سلامت در آزمایشگاههای تحت پوشش شبکه بهداشت این شهرستان انجام و سه هزار و ۱۹۸ بیمار در محدوده پیش دیابت و هزار و ۳۰ بیمار دیابتی جدید نیز شناسایی شده است.

بیشتر بخوانید:

اجرای دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس در مدارس شهرستان کازرون

او افزود: هزار و ۶۵۵ نفر بیمار مبتلا به پرفشاری خون نیز در این پویش ملی شناسایی و در سامانه الکترونیکی “سیب” ثبت شده است و پیگیری مراقبت از سوی مراقبان سلامت و پزشکان خانواده برای این بیماران انجام می شود.

معینی ضمن قدردانی از کارکنان حوزه سلامت کازرون، داوطلبان متخصص سلامت ادارات، داوطلبان جمعیت هلال احمر، سفیران و داوطلبان سلامت و مسوولان ادارات برای اجرای پویش ملی سلامت، به جمعیت بالای ۱۸ سال جامانده از این پویش توصیه کرد: با توجه به اینکه فشارخون بالا به عنوان قاتل خاموش و گاها بدون علامت، عامل بروز سکته های قلبی، مغزی، معلولیت، ناتوانی و مرگ های زودهنگام است، برای ارزیابی سلامت خود به پزشکان خانواده مراجعه کنند.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×