» آرشیو » کشف حدود ۱۰ هزار بسته نوار تست قندخون احتکار شده در شیراز
آرشیو - شهرستان
کد خبر:18572 | ۱۶ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۰۱

کشف حدود ۱۰ هزار بسته نوار تست قندخون احتکار شده در شیراز

پرتو جنوب

مدیر نظارت و ارزیابی تجهیزات پزشکی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از کشف نوار تست قندخون احتکار شده در شیراز خبر داد.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، مهندس «محمدامین کشاورز» گفت: در بازرسی های انجام شده در سطح عرضه تجهیزات و ملزومات پزشکی در شیراز، حدود ۱۰ هزار بسته نوار تست قندخون احتکار شده که خارج از زنجیره مجاز تامین شده و با قیمت چند برابری به فروش می رسیده است، توسط کارشناسان تجهیزات پزشکی معاونت غذا و دارو دانشگاه کشف شد.
او با بیان اینکه تمامی کالاهای احتکار شده در این بازرسی توقیف و متخلفان نیز به مراجع قضایی ارجاع داده شدند، ادامه داد: از آنجایی که نوار تست قندخون احتکار شده، جزو کالاهای مشمول ارز یارانه دولتی است، باید با قیمت مصوب دولتی مندرج در سایت imed.ir به فروش برسند و این موضوع، اهمیت دوچندان استعلام قیمت مصوب تجهیزات و ملزومات پزشکی مصرفی در این سایت را نشان می دهد.

مهندس کشاورز از شهروندان خواست تا برای استعلام قیمت تجهیزات و ملزومات پزشکی، به سایت imed.ir مراجعه کنند و نیز لوازم مورد نیاز خود را به صورت آنلاین و یا حضوری، از داروخانه ها و کالای پزشکی های دارای مجوز در سایت imed.ir، تهیه کنند.

مدیر نظارت و ارزیابی تجهیزات پزشکی معاونت غذا دارو دانشگاه توصیه کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه تجهیزات پزشکی، موضوع را به سامانه ۱۹۰ رسیدگی به شکایات وزارت بهداشت اطلاع دهند.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×