» شهرستان » نیاز آبی ۲۰هزار خانوار در شهر صدرا مرتفع شد
شهرستان
کد خبر:30720 | ۹ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۲۶

نیاز آبی ۲۰هزار خانوار در شهر صدرا مرتفع شد

پرتو جنوب

با افتتاح طرح های آبرسانی شرکت آبفا در شهر صدرا، نیاز آبی ۲۰هزار خانوار در شهر صدرا مرتفع شد.

به گزارش  پایگاه خبری پرتو جنوب؛ در هفته دولت و با  حضور استاندار فارس، نماینده شیراز و زرقان در مجلس ، فرماندار شیراز و جمعی از مدیران کل و مقامات استانی و نیز شهردار و اعضای شورای شهر صدرا، آیین افتتاح طرح های آبرسانی به شهر صدرا با اعتباری بالغ بر ۲۳۴ میلیارد تومان  توسط شرکت آبفا شیراز افتتاح و به بهره برداری رسید.

*عملکرد جهادی آبفا شیراز قابل تقدیر است

محمد هادی ایمانیه، استاندار فارس در این مراسم، عملکرد آبفا شیراز را در حوزه ی رسالت سقاگری شایسته تقدیر دانست و گفت: در گرمای بی سابقه امسال خدمت گزاران آبفا شیراز خود را وقف مردم کردند؛ در اجرای این پروژه ها طی یکی دو ماه گذشته با چشم مشاهده کردم که یکی از بهترین و زیباترین نمودهای حرکت جهادی در طرح های آبرسانی صدرا اتفاق افتاد.

جعفر قادری، نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز خرسندی از تلاش های به عمل آمده ابراز داشت: اقدامات قابل تقدیری انجام شده و برنامه هایی برای تامین مالی منابع آب در نظر گرفته شده است.

او همچنین از مصوب شدن طرح  خط سوم انتقال آب از سد تنگ سرخ به شیراز گفت: با  همراهی  مسولان استان فارس و پیگیری نمایندگان مردم شیراز و زرقان درمجلس شورای اسلامی این خط  مصوبه شد.

جعفر قادری ادامه داد: در خط سوم انتقال آب به  شیراز  حدود ۷۰ تا ۸۰ میلیون متر مکعب آب از سد تنگ سرخ و  قره پیری از سد شش پیر  انتقال می یابد و  برای اجرای این طرح انتقال آب باید  مدل مالی تعریف کنیم تا سریع تر  شاهد  اجرایی شدن آن باشیم .

در این آیین، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شیراز به وضعیت تامین آب شهر صدرا و تخصیص منابع آب اشاره کرد و ابراز داشت: این طرح های جهادی آبرسانی شامل بهره برداری از ایستگاه پمپاژ آب مخزن تعادلی غرب صدرا، حفر و تجهیز دوحلقه چاه و اجرای ۱۰ کیلومتر خط انتقال در سه جبهه شرق، غرب و جنوب صدرا بصورت همزمان است.

بهمن بهروزی اذعان داشت: جهت تامین برق تاسیسات انتقال آب در شهر صدرا نیز سه کیلومتر خط انتقال برق اجرا شده است.

وی افزود: با اجرا و بهره برداری از این طرح ها مجموعا به میزان ۲۰۰ لیتر بر ثانیه به شبکه آبرسانی صدرا افزوده می شود که نیاز آبی ۲۰هزار خانوار معادل بیش از ۷۰ هزار نفر جمعیت را مرتفع می سازد.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×