» شهرستان » پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در کازرون و کوهچنار برگزار می شود
شهرستان
کد خبر:30065 | ۱ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۱۹

پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در کازرون و کوهچنار برگزار می شود

پرتو جنوب

سرهنگ پاسدار حسین حیاتی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان کازرون، ضمن عرض تسلیت ایام اربعین حسینی اظهار داشت: همزمان با اربعین سرور و سالار شهیدان مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در دو شهرستان کازرون و کوهچنار به مقصد امام زاده سید حسین برگزار می شود.
به گزارش پایگاه خبری پرتو جنوب، وی ادامه داد: شرکت‌کنندگان در این پیاده‌روی که بیش از ۶۰ هزار نفر برآورد می‌شود، که مسیر حرکت مردم در شهر در طول مسیر با موکب های مردمی از هر دو شهرستان کازرون و کوهچنار با برنامه های فرهنگی، زیارتی، تعزیه و پذیرایی جاماندگان اربعین حسینی را همراه می کنند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان کازرون اذعان داشت: عاشقان سید الشهدا پس از پیمودن مسیر پیاده روی در حرم امام زاده سید حسین به قرائت زیارت عاشورا و زیارت اربعین خواهند پرداخت.
وی از پیش بینی وسایل نقلیه عمومی با هماهنگی سازمان اتوبوسرانی و تاکسیرانی برای بازگرداندن شرکت کنندگان این مراسم خبر داد و بیان داشت: با توجه به وضعیت جوی و گرمای هوا در شهر کازرون و کوهچنار، وسیله نقلیه برای جاماندگان اربعین حسینی و عزیزانی که قادر به پیمودن مسیر پیاده روی نیستند در نظر گرفته شده است.
سرهنگ حیاتی تصریح کرد: در راستای فراهم شدن بستری برای حضور حداکثری عاشقان اهل بیت(ع) در پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی، ساعت شروع مراسم پس از اقامه نماز صبح از دو شهرستان کازرون و کوهچنار در نظر گرفته شده است.
وی در انتها برپایی مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین سرور و سالار شهیدان در همه نقاط کشور را عشق و دلدادگی، علاقه، شور و شعور حسینی به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) دانست و خاطر نشان نمود: همانطور که در روایات از معصومین (ع) آمده هیچ چیز نمی تواند این عشق و حرارتی که در دل مردم نسبت به سرور و سالار شهیدان ایجاده شده را خاموش نماید.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان کازرون در انتها از عموم مردم خداجوی دو شهرستان کازرون و کوهچنار جهت حضور هر چه با شکوه تر در مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی دعوت به عمل آورد.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×