» تصاویر » کاشت ١٣٠٠ نهال به یاد ١٣٠٠ شهید شهرستان کازرون + تصاویر
تصاویر - شهرستان - گالری تصاویر
کد خبر:21964 | ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۴۱

کاشت ١٣٠٠ نهال به یاد ١٣٠٠ شهید شهرستان کازرون + تصاویر

پرتو جنوب

همزمان با ١۵ اسفندماه روز درختکاری، ١٣٠٠ نهال کنار به یاد شهدای شهرستان کازرون در پشت کوه های شمالی مشرف به بیمارستان ولیعصر (عج) غرس شد.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی شهرداری کازرون، مراسم روز درختکاری به همت واحد خدمات شهری، فضای سبز و امور فرهنگی اجتماعی شهرداری و با حضور شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر، امام جمعه، فرماندار شهرستان، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان، رئیس اداره منابع طبیعی، رئیس اداره راه و شهرسازی و مدیر آموزش و پرورش و دیگر مسئولین شهرستان، گروه های دوستدار طبیعت و خانواده های معزز شهدا برگزار گردید.
شهردار کازرون در حاشیه این مراسم گفت: امسال یکی از سیاست های که با کمک اعضای شورای اسلامی شهر داشتیم احیای گذرکنار بود که خوشبختانه دکتر طالبان مدیر کل راه و شهرسازی فارس در این زمینه همکاری خوبی با ما داشتند و زمینه تبدیل این قسمت از شهر را به جنگل طبیعی برای مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر فراهم آورده اند.
مهندس نوذری با اشاره به اینکه امروز ۱۳۰۰ نهال کنار به یاد شهدای شهرستان کازرون غرس شد، گفت: همه دوستداران طبیعت و شهروندان عزیز می توانند به نام و یاد عزیزانی که دوست دارند در این محل درخت غرس کنند و بنا داریم با کمک شهروندان این گذرگاه که گذر کنار نامگذاری شده است را به یک تفرجگاه تبدیل کنیم تا همه شهروندان بتوانند از این فضای زیبا و دل انگیز در جهت سلامت و نشاط خود و خانواده استفاده نمایند.
وی افزود: گذرکنار در ادامه پیاده رو سلامت است و انشالله با بهسازی و احیای این مسیر بتوانیم در سلامت شهروندان نقش موثری داشته باشیم.
مهندس نوذری ابراز امیدواری کرد با احیای درختان بومی در این قسمت که منابع اصلی آبریز و آب شرب کازرون است بتوانیم در سلامت محیط زیست این منطقه و دوری از ایجاد ابنیه و تاسیسات شهری به حفظ زیست بوم این منطقه کمک نماییم.
امام جمعه شهر کازرون در در ادامه این مراسم اظهار کرد:بعضی از فرهنگ ها و داشت ها به عنوان سرمایه فرهنگی و معنوی یک شهر محسوب می شوند و یکی از عناوین ارزشمند شهر کازرون شهر سبز است که مسئولین باید تلاش داشته باشند تا ضمن حفظ این عنوان، فضای سبز کازرون را توسعه و گسترش دهند.
وی به شهروندان و دوستداران طبیعت توصیه کرد در راستای حفظ میراث ارزشمند کازرون که همان شهر سبز است بیش از پیش کوشا باشند.
فرماندار شهرستان کازرون ضمن تشکر از زحمات مجموعه شورا و شهرداری گفت: این طرح یک طرح خوب برای توسعه فضای سبز و به ویژه احداث پارک کوهستانی است.
وی افزود: با توجه به اینکه این محدوده جز منابع ۲۵ ساله آب کازرون است قطعا در آینده به هیچ کس اجاز داده نخواهد شد که در این مکان ساخت و ساز یا طرح باغچه ای و یا طرح خاصی ایجاد کند.
رئیس شورای اسلامی شهر کازرون گفت: یکی از کارهای نیکی که امروز رقم خورد کاشت۱۳۰۰ اصله درخت کنار به یاد ۱۳۰۰ شهید شهرستان کازرون بود و خوشبختانه استقبال خوبی از این طرح توسط مسئولین و مردم انجام گرفت.
وی به شهروندان توصیه کرد که همراه مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر درراستای درختکاری و سبز نمودن این محل به شکل مستمر و پیوسته همت گمارندتا با کمک همدیگر بتوانیم یک مجموعه گردشگری و تفرجگاهی را برای استفاده عموم شهروندان ایجاد نماییم .
گفتنی است در ادامه این مراسم تعدادی درخت توسط دانش آموزان در تپه سید محمد نوربخش مشرف به خیابان فلسطین غرس شد و در پایان تعدادی نهال به رایگان توسط شهرداری بین شهروندان توزیع گردید.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×