» شهرستان » کشف ۴ کبک زنده و ۲۱ قمری شکار شده از متخلفین شکار در شهرستان کازرون
شهرستان
کد خبر:30582 | ۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۲

کشف ۴ کبک زنده و ۲۱ قمری شکار شده از متخلفین شکار در شهرستان کازرون

پرتو جنوب

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کازرون از کشف ۴ کبک زنده در بازرسی منزل یک متخلف شکار در روستای ملای بلوط این شهرستان خبر داد و بیان داشت: در اقدامی دیگر با دستگیری متخلف شکار با ۲۱ قمری به همراه تفنگ بادی دامنه مراقبت های محیط زیستی دراین شهرستان گسترده تر شد.
به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، محمد امین بیرامی با ارائه گزارشی دراین زمینه افزود: کبک ها در بازرسی از منزل این فرد کشف و ضبط شدند و دراین زمینه پرونده تخلف تشکیل شده است.
بیرامی با اشاره به اینکه شکار بی رویه کبک و گونه های حیات وحش تعادل محیط زیست را بر هم می زند ادامه داد: کبک ها که نقش مهمی در محیط زیست دارند بی رویه شکار می شوند.
بیرامی اضافه کرد: وجود کبک ها در طبیعت بهترین راه برای کنترل آفت سن گندم است، شکار کبک باعث از کنترل خارج شدن آفت گندم شده و چرخه مواد غذایی دچار مشکل می شود.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کازرون اضافه کرد: طی سال‌های گذشته جمعیت کبک ها کاملا در حد طبیعی حفظ شده بود، اما دخالت روزافزون بشر در طبیعت، شامل چرای مفرط مراتع، سم‌ پاشی‌های بی‌رویه باغات و مزارع و شکار بی‌رویه و زنده گیری این گونه حیات وحش منجر به کاهش شدید جمعیت دشمنان طبیعی آفت گندم و جو شده است.
بیرامی خواستار برخورد قاطع با شکارچیانی شد که گونه های حیات وحش را در معرض آسیب قرار می دهند و گفت: سن گندم زیر پوشش بوته‌ها به ارتفاعات راه یافته و کبک نیز برای تغذیه از بذرهای گیاهان پوشش بوته‌ها را بر هم زده و سن‌ها را شکار می‌کند.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کازرون همچنین با هشدار به متخلفان شکار و صید پرندگان یاد آور شد: در شرایطی که گرمای کم سابقه امسال یافتن آب و دانه را برای پرندگان دشوارتر کرده، اقدام به شکار پرندگان جفا در حق طبیعت است ، مردم باید با هوشیاری و حس مسوولیت پذیری ضمن مراقبت از مواهب طبیعی هر گونه تجاوز به طبیعت و مخدوش شدن مواهب طبیعی و محیط زیستی را گزارش کنند.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×