» آرشیو » کلان برنامه فرهنگی فارس برای تخصیص اعتبار مشخص شد
آرشیو - شهرستان - فرهنگی هنری
کد خبر:16820 | ۱۹ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۵۱

کلان برنامه فرهنگی فارس برای تخصیص اعتبار مشخص شد

پرتو جنوب

حمیدرضا قانعی، دبیر شورای فرهنگ عمومی استان فارس گفت: طی نشست های متعدد با دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، ۱۱ کلان عنوان برنامه فرهنگی فارس برای تخصیص اعتبار نهایی شد و این برنامه‌ها شناسه اقتصادی دریافت کردند.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس؛ حمیدرضا قانعی در یکصد و چهل و یکمین شورای فرهنگ عمومی فارس این برنامه ها را طرح خانواده متعالی، توسعه عالی قرآنی استان، بازتولید میراث در آداب و رسوم ایرانی در مناطق مختلف استان، شناسایی و معرفی مفاخر ادبی و فرهنگی فارس، طراحی و پیاده سازی شبکه ارتباط و تعامل موثر خانواده، مسجد و محله، شناسایی نیازهای فرهنگی دانش آموزان، حمایت از تولیدات برنامه های ترویجی موثر برای تولید محتوا در زمینه ایثار، مقاومت و جهاد و شهادت، اجرای برنامه‌های ترویجی برای مقابله با شکاف طبقاتی بویژه تجمل گرایی، اشرافی‌گری و مصرف گرایی، ایجاد مراکز استعدادیابی، تربیت و پرورش هنرمندان متعهد، انقلابی و خلاق و فضای مجازی برشمرد.

وی توضیح داد: بر اساس دیدگاه دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی این برنامه ها در همه دستگاه‌ها به طور مشترک دنبال می‌شود و کمیته تخصصی استانی سهم هر یک از دستگاه‌ها را با توجه به برنامه‌های آن مشخص و توزیع می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: از ۴۵ دستگاه نقش آفرین در نقشه مهندسی فرهنگی فارس، تا کنون ۴۲ دستگاه برنامه‌های خود را برای تحقق این سند فرهنگی ارائه کرده‌اند.

وی افزود: در مجموع ۴۷۰ عنوان برنامه فرهنگی منطبق با سند مهندسی فرهنگی فارس احصا شده که نسبت به سال گذشته دقیق‌تر و کلان‌تر شده‌اند.

قانعی ادامه داد: در جلسات مشورتی شورای علمی مشورتی فارس، برنامه‌های ارائه شده تحلیل شده و از هفته پیش رو مدیران دستگاه‌ها با حضور در دبیرخانه ارزیابی خود از میزان ارزیابی برنامه‌هایشان را گزارش می‌کنند.

۲ پیشنهاد برای ثبت در تقویم ملی ایران

در یکصد و چهل و یکمین نشست شورای فرهنگ عمومی فارس مصوب شد چهارم آبان ماه به عنوان بزرگداشت یاد و نام شهدای شاهچراغ برای ثبت در تقویم ملی کشور به شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد ‌شود.

همچنین، به درخواست شهرداری شیراز، مصوب شد لایحه تغییر عنوان شغلی کارگر فضای سبز به “سبز بان” و ثبت بزرگداشت سبزبان در ۲۰ اردیبهشت ماه تقویم ملی، برای تصویب به شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد شود.

بزرگداشت یاد سومین شهید محراب در شیراز

در این جلسه برنامه های گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله دستغیب در ۲۰ آذرماه نیز از سوی حجت‌الاسلام سید ابراهیم دستغیب و حجت الاسلام روحانی دبیر گرامیداشت این روز ارائه شد.

بر این اساس، نخستین برنامه این سالروز یکشنبه شب (۱۹ آذرماه) در مسجد شهید دستغیب معالی آباد شیراز برگزار می‌شود و صبح ۲۰ آذر ماه همزمان با شهادت این عالم فرزانه، همایش نخبگان مکتب آیت‌الله دستغیب با سخنرانی آیت‌الله احدی وحضور علما و روحانیون و اساتید دانشگاه و دانشجویان در حوزه علمیه شهید دستغیب برپا می‌شود و عصر این روز پس از نماز مغرب و عشا مسجد جامع عتیق به عنوان سنگر ۴۰ ساله سومین شهید محراب، میزبان برنامه اصلی با حضور عموم مردم شیراز و سخنرانی آیت‌الله لطف الله دژکام امام جمعه شیراز است.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×