» آرشیو » کلنگ‌ احداث پارک  ۶.۳ هکتاری فاز ۲ شهر صدرا به زمین زده شد
آرشیو - شهرستان
کد خبر:9031 | ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۳۶

کلنگ‌ احداث پارک  ۶.۳ هکتاری فاز ۲ شهر صدرا به زمین زده شد

پرتو جنوب

کلنگ‌ احداث پارک  ۶.۳ هکتاری فاز ۲ شهر صدرا به همت شهرداری این شهر جدید به زمین زده شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پرتو جنوب؛ آیین کلنگ زنی پارک ۶.۳ هکتاری فاز ۲ شهر صدرا با حضور مهندس عباسی سرپرست شهرداری صدرا ، مهندس محمدی رئیس شورای اسلامی شهر صدرا، اعضای شورای اسلامی شهر صدرا، مهندس همتی معاون موسسه ریل گستر قرارگاه خاتم انبیاء، مهندس پوربهی رئیس هیئت مدیره شرکت عمران شهر صدرا، سرهنگ آزاد جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه امیرالمومنین (ع)، رئیس کلانتری ۲۸، رئیس راهور شهر صدرا، معاونین و مدیران شهرداری، مسئولین شهر و شهروندان شریف شهر صدرا برگزار گردید.

مهندس عباسی سرپرست شهرداری صدرا ضمن خوش آمد گویی به مسئولین و مردم صدرا گفت: تا کنون مجموعه مدیریت شهری صدرا با توجه به مشکلات و کمبودها نهایت سعی و تلاش خود را نموده است گام هایی در ارتقاء سطح خدمات رسانی به شهروندان شریف صدرا بردارد.

مهندس عباسی با بیان اینکه فضای سبز یکی از موضوعاتی است که اهمیت زیادی برای مجموعه مدیریت شهری دارد گفت: سرانه استاندارد فضای سبز ۱۵ مترمربع می باشد که در حال حاضر این سرانه ۴.۵ مترمربع برای هر نفر در شهر صدرا می باشد وی اظهار کرد: برای افزایش این سرانه، شهرداری و شورای اسلامی به دنبال راهکارهای اساسی برای احداث و توسعه فضای سبز بوده است و پروژه احداث پارک ۶.۳ هکتاری که با مصوبات شورای اسلامی شهر صدرا بر روی زمین واگذاری شرکت عمران صدرا امروز کلنگ زنی می شود یکی از مهمترین و استاندارترین پارک های شهر صدرا خواهد بود. وی اظهار داشت: این پارک با اعتباری بالغ بر نهصد میلیارد ریال و در طی ۲۴ ماه توسط موسسه ریل گستر احداث خواهد گردید.

سرپرست شهرداری صدرا بیان نمود: پروژه هایی چون احداث پارک خانواده در فاز یک در دستورکار شهرداری صدرا قرار دارد.

دکتر کشاورز سخنگوی شورای اسلامی شهر صدرا با بیان اینکه شورای ششم با رویکرد عدالت محوری و توسعه فضای سبز شهری آغاز به کار نموده است گفت: یکی از اهداف اصلی شورا توسعه فضای سبز و رسیدن به سطح استاندارد است، برای رسین به این مهم برنامه ریزی احداث پارک در مقیاس کوچک به صورت پارک های محله ای و در مقایس بزرگ در سطح شهر صدرا صورت گرفته است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر صدرا گفت: امسال ۷ پارک محله ای در سطح شهر صدرا احداث خواهد گردید، همچنین یک پارک خانواده در فاز یک شهر صدرا و یک پارک خانواده در فاز ۲ شهر صدرا احداث می گردد، احداث پارک ۶.۳ هکتاری نیز از گام هایی که مجموعه مدیریت شهر در خصوص توسعه فضای سبز برداشته است.

دکتر کشاورز گفت: از دیگر مشکلات شهر صدرا ناوگان حمل و نقل عمومی بوده است که شاهد بهبود آن هستیم، همچنین از مشکلات عمده و ضروری فاز ۲ ایجاد شبکه فاضلاب و راه اندازی تصفیه خانه غرب شهر صدرا می باشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر صدرا در پایان از همدلی و همراهی شهروندان مطالبه گر صدرا در خصوص پیگیری مشکلات شهری تشکر نمود.

دکتر همتی معاون موسسه ریل گستر پیمانکار اجرای طرح پارک ۶.۳هکتاری با تشریح پروژه هایی که تا کنون توسط این موسسه انجام شده است گفت با توجه به سوابق موسسه اجرای پروژه پارک ۶.۳ هکتاری و ساختمان اداری شهرداری صدرا در زمان مورد نظر و به نحو احسن انجام خواهد شد و خدمات این موسسه قطعاً آبادانی و توسعه شهر را به ارمغان خواهد آورد.

مهندس پوربهی نماینده منتخب فرماندار در شهر صدرا و مدیر عامل شرکت عمران صدرا با بیان اینکه پروژه احداث پارک از واجبات و از نیازهای ضروری شهروندان می باشد گفت شرکت عمران صدرا در خصوص تخصیص زمین جهت اجرای فضای سبز در سطح شهر اعلام آمادگی می نماید .

در پایان مهندس محمدی رئیس شورای اسلامی شهر با تشکر از دکتر پرنیان شهردار اسبق شهر صدرا و مردم شریف و نجیب شهر صدرا گفت: شورای اسلامی برای پیشبرد اهداف خود برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت طراحی نموده است که هدف نهایی ارتقای خدمات‌رسانی به مردم و بهبود رضایت‌مندی عمومی می‌باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر صدرا گفت: در توسعه پایدار شهری مسئله توسعه فضای سبز بسیار مهم بوده و نقش موثری در پیشرفت شهری دارد. وی افزود: پارک ها و فضاهای سبز از جوانب مختلفی همچون بهبود وضعیت زیست محیطی شهرها، فراهم کردن بستر گذراندن اوقات فراغت، نشاط و شادابی شهروندان، کمک به توسعه ورزش همگانی و توسعه پایدار حائز اهمیت هستند.

در پایان کلنگ زنی پروژه پارک ۶.۳ هکتاری توسط مادر شهید امیررضا اولادی شهید مدافع امنیت و دیگر مسئولین انجام گردید.

خبرنگار: مازیار فتحی

Print Friendly, PDF & Email
  • ×