» آرشیو » بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان کمک خیرین به حوزه سلامت فارس از سال ۹۸ تاکنون
آرشیو - اجتماعی
کد خبر:14932 | ۶ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۰۳

بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان کمک خیرین به حوزه سلامت فارس از سال ۹۸ تاکنون

پرتو جنوب

از سال ۹۸ تاکنون بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان کمک خیرین به حوزه سلامت فارس به ثبت رسیده است.

مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت فارس در آستانه برگزاری هجدهمین اجلاس سالانه خیرین سلامت فارس، از هزار و ۴۲ میلیارد تومان کمک خیرین به حوزه سلامت استان خبر داد.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «علی اکبر رامجردی» در نشست خبری هجدهمین اجلاس سالانه خیرین سلامت فارس گفت: پس از سه سال وقفه در برگزاری اجلاس خیرین سلامت فارس به دلیل بحران کروناویروس، هجدهمین اجلاس سالانه خیرین سلامت فارس، در روز نهم آبان سال جاری با حضور مسوولان ارشد کشور و استان برگزار می شود.

مدیر سازمان های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به روند افزایشی عملکرد خیرین سلامت فارس از سال ۹۸ تاکنون افزود: در این بازه زمانی، خیرین حوزه سلامت فارس، هزار و ۴۲ میلیارد تومان به حوزه سلامت استان کمک کرده اند.

او با بیان اینکه تعیین رویکردها و نیازهای جدید برای اقدامات خیرین در دستور کار مجموعه خیرین تامن سلامت استان قرار دارد، ادامه داد: اتمام پروژه های نیمه تمام حوزه سلامت در استان، به عنوان نهضتی بزرگ در توسعه سلامت فارس، در حال انجام است.

دکتر رامجردی یکی دیگر از اولویت های مجموعه خیرین تامین سلامت فارس را نگهداشت و اداره مراکز بهداشتی درمانی خیرساز عنوان کرد و افزود: یکی از سیاست های این مجمع، دعوت از خیرین استان برای اداره بهینه مراکز بهداشتی درمانی، کاهش هزینه بیماران و تامین تجیزات و ملزومات پزشکی است.

 

مدیر سازمان های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات مجمع خیرین، سوق دادن خیرین به سمت عرصه های بهداشت و پیشگیری است، زیرا ارتقای تجهیزات و امکانات در این حیطه، به کاهش نیازهای حوزه درمان می انجامد.

او در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به وضعیت نامناسب تغذیه کودکان در مناطق محروم استان، از پیگیری برای رفع این معضل به همت مجمع خیرین تامین سلامت استان خبر داد که با اجرای طرح توزیع شیر رایگان برای دانش آموزان مناطق محروم، با مشارکت استانداری فارس و یکی از شرکت های صنایع غذایی شیراز در تامین هزینه شیر سالیانه برای هزار دانش آموز ساکن مناطق محروم استان همراه بوده است.

دکتر رامجردی، نوسازی ناوگان پیش بیمارستانی و آمبولانس های اورژانس فارس، همچنین تامین تغذیه مادران باردار نیازمند را از دیگر محورهای مشارکت خیرین عرصه سلامت استان از سال ۹۸ تاکنون عنوان کرد و افزود: حضور خیرین در روزهای سخت برای کمک به حوزه سلامت، پررنگ تر می شود.

معاون اجرایی و امور شهرستان های مجمع خیرین تامین سلامت فارس نیز در این نشست، با اشاره به تجلیل از ۱۰۹ خیر برگزیده عرصه سلامت استان از سال ۹۸ تاکنون در هجدهمین اجلاس سالانه خیرین سلامت فارس گفت: «عذار توکلی» با ۹۱ سال سن، به عنوان مسن ترین و «نازنین ارشدی» با ۳۹ سال سن، به عنوان جوان ترین خیرین برگزیده این اجلاس مورد تقدیر قرار می گیرند.

دکتر «حمیدرضا قاسم پور» تقدیر از از خانواده دوازده نیکوکار حوزه سلامت که در چهار سال گذشته به دیار باقی شتافتند را از دیگر محورهای پیش بینی شده برای این اجلاس برشمرد.

او با بیان اینکه این اجلاس با حضور مسوولان کشوری و استانی برگزار می شود، ادامه داد: همچنین در کنار برگزاری این اجلاس، نمایشگاهی در قالب معرفی سمن های سلامت، مراکز خیریه، سازمان های مردم نهاد در حوزه سلامت برپا می شود.

هجدهمین اجلاس سالانه خیرین سلامت فارس نهم آبان ۱۴۰۲، به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار می شود.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×