» شهرستان » ۴۸۲ مسجد پیشران در سطح استان فارس در حال فعالیت و اجرای برنامه
شهرستان
کد خبر:30140 | ۱ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۴۳

۴۸۲ مسجد پیشران در سطح استان فارس در حال فعالیت و اجرای برنامه

پرتو جنوب

معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر استان فارس با بیان اینکه تاکنون ۱۰۶ مسجد در استان احیا شده است، تأکید کرد: باید روند احیای مساجد ادامه پیدا کند.

به گزارش پایگاه خبری پرتو جنوب؛ قاسم علیپور، معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر استان فارس در گردهمایی بزرگ اصحاب مسجد استان فارس که به میزبانی مسجد جامع شهدای شیراز برگزار شده بود، با اشاره به اینکه در شهر قم و در جوار مسجد جمکران مراسم ویژه روز جهانی مسجد برگزار شد که طی آن از ۲۳ فعال منتخب استان فارس تجلیل کرده‌اند، گفت: این منتخبان در لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مسجد طراز اسلامی به فعالیت پرداخته و بر افتخارات استان فارس افزودند.

علیپور ضمن ارائه گزارشی از وضعیت مساجد بیان کرد: مساجد استان فارس به مساجد غیر فعال، مساجد نیمه فعال، مسجدهای فعال و مساجد پیشران تقسیم می‌شوند و اکنون ۴۸۲ مسجد پیشران در سطح استان فارس در حال فعالیت و اجرای برنامه هستند.

بنا بر این گزارش، در این مراسم، از خانواده‌های شهیدان «محمد مویدی» و «محمد اسلامی» تقدیر و از کتاب «مسجد تراز از دیدگاه آیت الله دژکام» به قلم «عرفان عباسی» رونمایی شد.

همچنین ۳۰ نفر از برترین‌های مساجد از جمله ائمه جماعات، روحانیون، پژوهشگر، هیئت امنا، مبلغان بانو و آقا، خادمان، مدیران کانون فرهنگی ـ هنری مساجد، فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج نیز مورد تقدیر قرار گرفتند. علاوه بر این‌ها نمایشگاه «مسجد تراز» نیز در حاشیه برپایی این گردهمایی برگزار شد

Print Friendly, PDF & Email
  • ×