» اجتماعی » ۵۱ درصد جمعیت استان فارس تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند
اجتماعی
کد خبر:29353 | ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۶

۵۱ درصد جمعیت استان فارس تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند

پرتو جنوب

بر اساس آخرین آمار منتهی به تیر سال‌جاری، دو میلیون و ۵۰۲ هزار و ۱۴۴ نفر معادل ۵۱.۶ درصد از جمعیت استان تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پرتو جنوب؛ مدیرکل بیمه تامین اجتماعی استان فارس با بیان اینکه فارس یکی از استان‌های اثرگذار در حوزه تأمین اجتماعی است گفت: با توجه به اینکه توسعه بیمه و پوشش همگانی بیمه‌ای از وظایف صندوق‌های بیمه‌ای است، در یک‌سال گذشته ۵۹ هزار بیمه شده جدید شناسایی و به جمع بیمه‌شدگان اضافه شدند.

وی اظهار کرد: افراد تحت پوشش شامل ۸۵۷ هزار و ۶۸۲ نفر بیمه شده اصلی، یک میلیون و ۱۹۴ هزار بیمه شده اصلی و تبعی، تعداد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری ۹ هزار و ۶۵ نفر و تعداد مستمری بگیران استان ۲۵۹ هزار و ۴۲۵ نفر است.

*معافیت ۱۷ هزار کارگاه

مدیرکل بیمه تأمین اجتماعی استان فارس تصریح کرد: تعداد کارگاه‌های فعال استان ۷۵ هزار و ۵۸۸ است که از این تعداد ۱۷ هزار کارگاه دارای معافیت سهم دولت هستند و معادل هزار میلیارد ریال ماهانه از سهم دولت استفاده می‌کنند.

نادری خاطرنشان کرد: تأمین اجتماعی، بهترین کارفرمایان را در استان فارس دارد و با وجود مشکلاتی که گریبان‌گیر آن‌هاست اما دست از خدمت به نظام را بر نداشته و همواره در حال ارائه خدمت به جامعه هستند.

وی اضافه کرد: میزان مطالبات جاری و معوق اداره کل تأمین اجتماعی استان از کارفرمایان ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است که از این میزان دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان مطالبات جاری و بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان مطالبات معوق است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان فارس با اشاره به اینکه سازمان تأمین اجتماعی در دو حوزه بیمه‌ای در خدمت شرکا است، ادامه داد: این دو حوزه شامل تعهدات کوتاه‌مدت و بلند مدت است که در حوزه تعهدات کوتاه مدت ماهیانه ۱۰۹ میلیارد تومان پرداخت می‌شود که بالغ بر ۸۲ میلیارد تومان از این میزان شامل مقرری بیمه بیکاری است، همچنین در حوزه تعهدات بلند مدت در استان فارس بالغ بر دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان ماهیانه پرداخت می‌شود.

نادری اظهار کرد: از مرداد سال گذشته بخشودگی جرایم بیمه‌ای اعلام شد و توانستیم هفت هزار و ۵۴۱ بدهی کارفرمایان در مقوله بخشودگی جرایم ترتیب اثر داده شود که این میزان معادل سه هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال بدهی کارفرمایان مدنظر قرار گرفت و تقسیط شود.

وی افزود: از یک سال گذشته تا اردیبهشت ماه سال‌جاری تعداد ۴۲ کارگروه رفع موانع تولید و ۱۲ جلسه قضائی و تسهیل در امر تولید تشکیل شد که نتیجه این جلسات ۷۳ مصوبه شد.

*۵۹ هزار بیمه شده جدید طی یکسال گذشته

مدیرکل تأمین اجتماعی استان فارس تصریح کرد: با توجه به اینکه توسعه بیمه و پوشش همگانی بیمه‌ای از وظایف صندوق‌های بیمه‌ای است، در یک‌سال گذشته ۵۹ هزار بیمه شده جدید شناسایی شدند و به جمع بیمه‌شدگان اضافه شدند.

نادری تصریح کرد: در سال گذشته نیز به جهت حمایت از مستمری‌بگیران و بازنشستگان تسهیلات قرص‌الحسنه ۲۰ میلیون تومانی پرداخت شد و در سال‌جاری با افزایش مبلغ به ۳۰ میلیون تومان در سطح کشور ۴۰ هزار نفر از این تسهیلات بهره‌مند شدند.

کسب مجوز سهمیه ۴۰۰ کارگر ساختمانی، طرح ملی مسکن ویژه افراد فاقد مسکن با هدف حق بیمه صدور ساختمانی طرح مسکن ملی به صورت تقسیط به افراد واجد شرایط، بررسی درخواست و اعمال تقسیط بدهی ۹ هزار و ۳۶۰ کارفرما که به تأمین اجتماعی بدهی داشتند و توان پرداخت یک‌جا ندارند، از دیگر موضوعات مورد اشاره مدیر کل بیمه تأمین اجتماعی فارس در این نشست بود.

خبرنگار و عکاس: مازیار فتحی

Print Friendly, PDF & Email
  • ×