» حوادث » دستگیری دو متخلف شکار قبل از انجام جرم و یک متخلف با ۳۳ فرد پرنده وحشی
حوادث - شهرستان
کد خبر:32057 | ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۱۱

دستگیری دو متخلف شکار قبل از انجام جرم و یک متخلف با ۳۳ فرد پرنده وحشی

پرتو جنوب

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کازرون از دستگیری دو متخلف شکار قبل از انجام جرم در این شهرستان خبر داد و بیان داشت : یک شکارچی نیز با ۳۲ فرد تیهو و یک کبک شکار شده در گشت محیط بانان شهرستان کازرون در منطقه “کوه سرخ” دستگیر شدند.
به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، محمد امین بیرامی با بیان اینکه شکار یکی از موارد آسیب زا به طبیعت و محیط زیست قلمداد می شود ادامه داد: شکار و صید بی رویه حیوانات و پرندگان از سوی افراد سودجو و فرصت طلب بی حرمتی و ضربه به طبیعت است.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کازرون در ادامه اضافه کرد: سلب آزادی یا گرفتن جان حیوانات و پرندگان وحشی از سوی خاطیان در طبیعت زیبایی را از طبیعت گرفته و به این نعمت الهی لطمه وارد می کند.

بیشتر بخوانید:

کشف دو بره میش وحشی در بازرسی از منزل شکارچی متخلف در شهرستان کازرون

وی با بیان اینکه باید با طبیعت دوست و مهربان بود، اظهار کرد: افراد باید برای محیط زیست اهمیت بیشتری قایل شوند و یقین بدانند که طبیعت با وجود انواع حیوانات و پرندگان زیبا و دیدنی است.
بیرامی برخورد قانونی با شکارچیان متخلف را امری لازم و ضروری دانست و گفت: افرادی که بطور غیرمجاز دست به شکار حیوانات و پرندگان می زنند در صورت مشاهده از سوی محیط بانان دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

Print Friendly, PDF & Email

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×