مدیرکل آموزش و پرورش فارس: مهر ماه هیچ کلاس بدون معلم نداریم
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: در آستانه بازگشایی مدارس سه جشن پیاپی غنچهها، شکوفهها و جوانهها ویژه نونهالان، پیشدبستانیها و دانشآموزان پایه هفتم در سراسر فارس برگزار میشود.
به گزارش پایگاه خبری پرتو جنوب به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، فرشید قاسمی در آستانه بازگشایی مدارس اظهار کرد: هر چه موجودات در عالم هستی بالاتر میروند، نیازهایشان نیز افزایش پیدا میکند، از این رو هنگامی انسان معلم میشود، نیازهایش بیشتر میشود و اگر به مدیریت برسد قطعاً نیازش بیشتر از قبل میشود.
وی افزود: نخستین نیازی که همه ما مدیران در جستوجوی آن هستیم، نیاز به دینباوری، معنا پروری، دین پژوهی و تفکر فلسفی است.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس، ارتباط، تعامل و کیفیت بخشی را از جمله نیازهای یک مدیر برشمرد و تصریح کرد: یک مدیر با برنامهریزی و فعالیتهایش، برخی نیازها را برطرف میسازد، از این رو راهاندازی پنلهای اخلاقی میتواند برخی نیازها را در دانشآموزان برآورده سازد.
قاسمی خاطرنشان کرد: هرگاه فعالیتهای مدیر همراه با فطرت باشد، آثارش بیبدیل و ماندگار خواهد بود.
وی اضافه کرد: در سال جدید تحصیلی تصمیم داریم، قبل از شروع مدارس، مسابقات پژوهشی را در بین معلمان برگزار کنیم و سوالاتی را با مضامین مختلف ساحتهای سند تحول بنیادین مانند، چگونه میتوان مدرسهای خلاق داشته باشیم، چگونه نماز جماعت را پر رنگتر کنیم و چگونه معدل دانشآموزان را افزایش دهیم، موضوع این رقابت قرار دهیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس با ارائه آمار و ارقامی از پروژه مهر ادامه داد: با برنامهریزی انجام شده در سالجاری در اول مهر هیچ کلاسی بدون معلم نخواهیم داشت، در هفته جاری نیز تجهیزاتی به هنرستانهای و سایر مدارس استان ارسال میشود.
قاسمی تاکید کرد: آموزش و پرورش فارس با کسب پنج رتبه تک رقمی از جمله اول زبانهای خارجی، دوم هنر و سه رتبه تک رقمی در کنکور در سهمیه منطقه یک از حیث تعداد رتبه پنجم کشور را کسب کرد.
وی اظهار کرد: در آستانه بازگشایی مدارس از دوشنبه بیستوششم تا چهارشنبه بیستوهشتم شهریور سه جشن پیاپی، غنچهها، شکوفهها و جوانهها ویژه نونهالان، پیش دبستانیها و دانش آموزان پایه هفتم در سراسر فارس برگزار میشود.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: آشنایی با سند تحول بنیادین، آشنایی با روشهای بودجهریزی، آشنایی با شیوههای تربیتی عبادی و اخلاقی، آشنایی با روشهای ارتباط با دیگران، آشنایی با شیوههای تدریس از جمله مهارتهایی است که مدیران باید برای ارتقای آموزشی و تربیتی دانشآموزان آن را فرا گیرند.