» شهرستان » تراکتورهای کشاورزی به جی پی اس مجهز می شوند
شهرستان
کد خبر:31862 | ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۳۷

تراکتورهای کشاورزی به جی پی اس مجهز می شوند

پرتو جنوب

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون از نصب بیش از ۳۰ جی پی اس بر روی تراکتورها خبر داد و گفت: قرار نیست سهمیه سوخت کاهش یابد.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون؛ فرهمند آقایی بیان کرد: نصب جی پی اس بر روی تراکتور کشاورزان اقدامی برای مدیریت بهینه مصرف سوخت است و کشاورزان نگران کاهش سهمیه و یا قطع آن نباشند.

او این اقدام را مصوبه ستاد مقابله با قاچاق کالا و ارز و تفاهم نامه بین استانداری ،شرکت پخش فرآورده های نفتی و سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اعلام کرد و افزود: ما مکلف به اجرای این مصوبه هستیم و بر اساس برآورد‌ها، نصب چی پی اس به نفع کشاورزان است و در این طرح بر اساس عملکرد و پیمایش تراکتور میزان سوخت داده می‌شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: تراکتور داران در سامانه http://viramap.ir/order درخواست خود را ثبت می کنند و سپس با همکاری شرکت ویراگستر و نظارت مستقیم مسئول مکانیزاسیون شهرستان، دستگاه جی پی اس نصب می شود.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون تأکید کرد: سوخت اعلامی مختص بخش کشاورزی است تا با توزیع عادلانه آن تراکتورداران بتوانند سهمیه را فقط در بخش کشاورزی مصرف کنند.

علیدادی مسئول مکانیزاسیون شهرستان نیز گفت: مبنا در تخصیص سوخت میزان کارکرد واقعی و پیمایش تراکتور است و به هر میزانی که سوخت مصرف شود به کشاورز تخصیص داده می شود.

او با اشاره به وجود ۱۵۰۰ دستگاه تراکتور کشاورزی در شهرستان افزود: هزینه نصب جی پی اس بر روی تراکتور هفت میلیون و ۷۰۰ هزار تومان با مالیات بر ارزش افزوده است.

Print Friendly, PDF & Email

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×