» اجتماعی » در حوزه تولید محصولات هنری و فرهنگی، چرخه کاملی ایجاد شده است
اجتماعی
کد خبر:33576 | ۲۰ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۴

در حوزه تولید محصولات هنری و فرهنگی، چرخه کاملی ایجاد شده است

پرتو جنوب

رئیس حوزه هنری استان فارس گفت: در سال‌های اخیر حجم قابل توجهی کتاب به بازار نشر عرضه شده و یک چرخه تولیدی کامل در این زمینه به وجود آمده است.

به گزارش پایگاه خبری پرتو جنوب،  وحید نمازی در حاشیه دیدار نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز از مجموعه فعالیت‌ها و برنامه‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس، با اشاره به تولیدات و محصولات هنری این مرکز اظهار کرد: در سال‌های اخیر حجم قابل توجهی کتاب به بازار نشر عرضه شده و یک چرخه تولیدی کامل در این زمینه به وجود آمده است.

وی افزود: در این زمینه نیز تلاش کرده‌ایم تا نوآوری داشته باشیم که چاپ و انتشار نخستین کتاب شهدای محله که به شهدای عزیز محله گل‌کوب اختصاص دارد از جمله این نوآوری‌ها است، همچنین دو اثر از زندگی دو پرستار در دو عرصه جهاد داشته‌ایم با عناوین کتاب چند حبه قند در دفاع مقدس و دیگری زندگی پرستار شهید رحیمی در دوران کرونا از دیگر اقدامات بوده است.

وی همچنین با اشاره به تجربه روزگار مترسک به عنوان یک رویداد هنری که هم بخش هنری و تولید محصول دارد و هم بخش تبیینی افزود: در این قالب پس از تولید آثار با موضوع مقابله با تطهیر رژیم منحوس پهلوی و برپایی نمایشگاه گروه‌های مختلفی از دانش‌آموزان به تماشای آثار دعوت شده و در کنار آن جلسات بحث و گفت‌وگوی شناختی نیز برپا می‌شود.

‌سید مهدی موحد، قائم مقام حوزه هنری فارس نیز در این بازدید ضمن بیان شرحی از وظایف حوزه هنری فارس اظهار کرد: در استان پیشرفت‌های زیادی داشته‌ایم که وظیفه داریم آن را برای مخاطبان تبیین کنیم.

وی افزود: در عرصه‌های مختلف علمی و فناوری دانشمندان و نخبگان سعی فراوانی داشته‌اند تا زنجیره تحریم را بشکنند، ما در مجموعه روایت پیشرفت به بیان این تلاش‌ها و خودباوری حاصل از آن به ویژه برای نسل جوان و نوجوان می‌پردازیم.

قائم مقام حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس تصریح کرد: نخستین گام ما در این مسیر شناسایی سوژه‌ها بوده که توسط پژوهشگران دفتر روایت پیشرفت صورت گرفته و اولویت ما نیز رفتن سراغ سوژه‌هایی بوده که کسی به آنها نپرداخته است

Print Friendly, PDF & Email

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×