» آرشیو » آزادراه شیراز به اصفهان؛ موثر در رشد و توسعه اقتصادی، زمینه ساز ترانزیت های بین المللی
آرشیو - شهرستان
کد خبر:11114 | ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۴۱

آزادراه شیراز به اصفهان؛ موثر در رشد و توسعه اقتصادی، زمینه ساز ترانزیت های بین المللی

پرتو جنوب

استاندار فارس بر اهمیت نقش آزادراه شیراز به اصفهان در ترانزیست های بین المللی، تاکید کرد و افزود: مسیر آزادراهی شمال به جنوب کشور زنجیره ای ارزشمنداست که امیدواریم با شروع عملیات اجرایی آزادراه شیراز به بوشهر در سفر دوم ریاست محترم جهوری و هیات دولت به فارس، تکمیل و در خدمت پیشرفت و توسعه کشور و استان قرار گیرد.
به گزارش پرتو جنوب به نقل از  اداره کل روابط عمومی و اموربین الملل استانداری فارس، دکتر محمدهادی ایمانیه استاندار فارس، پیرو پیگیری های مستمر و هفتگی خود از روند تکمیل آزادراه شیراز به اصفهان، امروز با حضور در برخی از قطعات این آزادراه، بصورت میدانی میزان پیشرفت این پروژه ملی را ارزیابی کرد.
استاندار فارس در حاشیه این بازدید اظهار داشت: با توجه به تلاش های بسیار گسترده و شبانه روزی عزیزان ما در وزارت راه و شهرسازی، وزارت دفاع و پیمانکاران فعال در این پروژه بویژه در چند ماه گذشته، ان شاءالله همزمان با سفر ریاست محترم جمهوری به استان فارس شاهد بهره برداری از شش قطعه این پروژه ملی باشیم.
وی در خصوص وضعیت این آزاد راه، تصریح کرد: به گفته همکاران بنده در حوزه های فنی، شش قطعه از این پروژه بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد؛ هم اکنون در حال نصب باقیمانده علائم راهنمایی و رانندگی و همچنین خط کشی ها هستند که در روزها ی آینده تکمیل می شود.
دکتر ایمانیه از استقرار جایگاه موقت سوختگیری، دو پاسگاه پلیس، دو پایگاه اورژانس و دو پایگاه هلال احمر به شکل موقتی در این آزادراه خبر داد و افزود: امیدواریم تا دهه فجر و یا حداکثر تا آخر سال قطعه هفت مورد بهره براری قرار گیرد و همزمان با آن نیز مراکز امدادی و خدماتی به پایگاه های دائمی خود منتقل شوند.
استاندار فارس در خصوص ایمنی و امنیت این آزادراه، اذعان داشت: مدیریت ارشد کشور و استان به هیچ وجه موافق بهره برداری از آزادراه بدون تامین ایمنی آن نیست؛ از طرف دیگر، پلیس بدون اطمینان از ایمنی مسیر، اجازه بازگشایی و بهره برداری را صادر نخواهد کرد.
وی ادامه داد: موظف هستیم موارد ایمنی را تامین کنیم لیکن رعایت قوانین و مقررات و احتیاط را از سمت مردم نیز خواستاریم. طبیعتا سرعت رانندگی در آزادراه افزایش می یابد و اگر احتیاط ها انجام نشود، توقعات در خصوص کاهش حوادث رانندگی و مرگ و میرهای ناشی از آن محقق نخواهد شد لذا خواهش میکنم هر عزیزی که از این مسیر استفاده می کند بیش از پیش به توجهات فردی و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توجه داشته باشد.
رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه استان ضمن تشکر از سازمان برنامه و بودجه کشور، وزارت راه و شهرسازی و وزارت دفاع، که بصورت جهادی در میدان حاضر شدند، اظهار داشت: تقریبا به جرائت میتوان گفت بیش از ۴۰ درصد از کل بودجه آزادراه شیراز به اصفهان در فاصله یکسال گذشته تامین شده است.
نماینده عالی دولت در فارس بر اهمیت نقش این آزادراه در ترانزیت های بین المللی، تاکید کرد و افزود:مسیر آزادراهی شمال به جنوب کشور زنجیره ای ارزشمنداست که امیدواریم با شروع عملیات اجرایی آزادراه شیراز به بوشهر در سفر دوم ریاست محترم جهوری و هیات دولت به فارس، تکمیل و در خدمت پیشرفت و توسعه کشور و استان قرار گیرد.
وی بر ضرورت ایفای نقش ترانزیتی ایران در حوزه های زمینی، دریایی، هوایی و ریلی تاکید کرد و ادامه داد: یکی از مهمترین نعمت های خداوند به کشور ما، قرار گرفتن ایران در بین ۱۵ کشور است که هر کدام همسایگان متعددی دارند و ترانزیت در این محدوده می تواند یکی از بهترین دستاوردهای اقتصادی را برای کشور داشته باشد.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×