» آرشیو » ارتقاء پنج رتبه‌ای جایگاه دانشگاه سلمان فارسی کازرون در رتبه‌بندی دانشگاه‌های کشور
آرشیو - شهرستان - فرهنگی هنری
کد خبر:18865 | ۲۱ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۵

ارتقاء پنج رتبه‌ای جایگاه دانشگاه سلمان فارسی کازرون در رتبه‌بندی دانشگاه‌های کشور

پرتو جنوب

به دنبال انتشار تازه‌ترین نتایج رتبه‌بندی دانشگاه‌های کشور و با ارتقاء پنج پله‌ای جایگاه دانشگاه سلمان فارسی کازرون در این رتبه‌بندی، دکتر علی شمسی‌پور، مدیرکل حوزه وزارتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با ارسال نامه‌ای به دکتر علیرضا فارسی‌نژاد، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون، مراتب تقدیر و تشکر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری را از عملکرد ارزنده و تأثیرگذار ایشان و سایر اعضاء هیئت علمی و یاوران علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، اعلام کرد.
به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه سلمان فارسی کازرون، بنا بر تازه‌ترین نتایج اعلام شدۀ رسمی از سوی موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) که مرجع رسمی وزارت علوم برای رتبه‌بندی دانشگاه‌ها است، پس از ارزیابی و رتبه‌‌بندی دانشگاه‌ها در جلسه ۹۷۰ شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که ابتدای دی‌ماه سال جاری تأیید و به تصویب رسیده است، دانشگاه سلمان فارسی کازرون به دلیل بهبود عملکرد در شاخص‌های مختلف، موفق شد با پنج رتبه ارتقاء در جایگاه ۸۸ دانشگاه‌های کشور قرار بگیرد.
گفتنی است پایگاه استنادی علوم جهان اسلام هر ساله دانشگاه‌های کشور را بر اساس شاخص‌های مختلف بررسی می‌کند. در این رتبه‌بندی، معیارهای کلی در ارزیابی و رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در ۶ حوزه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری، بین‌المللی‌سازی، اثرگذاری اقتصادی و خدمات اجتماعی و زیرساخت و تسهیلات مورد توجه قرار می‌گیرد. اطلاعات موردنیاز به منظور رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی از سه طریق اطلاعات پژوهشی بر مبنای پایگاه‌های ملی و بین‌المللی، خوداظهاری دانشگاه‌ها از طریق تکمیل پرسشنامه الکترونیکی و اطلاعات آموزشی که از طریق وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در اختیار گروه رتبه‌بندی قرار داده می‌شود، جمع‌آوری شده است.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×