» آرشیو » افزایش پروازهای شیراز- نجف به سه پرواز
آرشیو - اجتماعی
کد خبر:16303 | ۱۰ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۱۸

افزایش پروازهای شیراز- نجف به سه پرواز

پرتو جنوب

مدیر امور زائرین و گردشگری استانداری فارس گفت: با افزایش پروازهای شیراز نجف به سه پرواز، سومین خط هوایی بین فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز و فرودگاه بین المللی نجف اشرف در عراق افتتاح و راه اندازی شد.
به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، سید مجتبی علوی در مراسم افتتاح این پرواز گفت: یکی از اهدافی که در راه اندازی این پرواز در نظر گرفته شده است علاوه بر ارائه خدمات خوب،سریع و مناسب به زائران ، فراهم آوردن شرایط راحت و مطلوب جهت حضور زائران و گردشگران عراقی در شهر شیراز و استان فارس می باشد.
در مراسم افتتاح این پرواز که با حضور جمعی از مسئولین کشوری و استانی انجام شد و با بدرقه زائرین محترم شروع گردید، هواپیمایی آسمان رسماً به زمره شرکت های فعال در این مسیر پروازی پیوست.
وی افزود: با توجه به اینکه کشور ایران و بالطبع استان فارس یکی از قطب های اصلی گردشگری حلال و سالم مبتنی بر آموزه های دینی و اسلامی می باشد و به جهت تشابهات فراوان مذهبی و فرهنگی بین کشورهای ایران و عراق، با افزایش این پروازها شاهد حضور گردشگران و زائران عراقی مخصوصا در برخی شاخه های صنعت گردشگری مانند گردشگری زیارت و حضور زائران عراقی به جهت وجود حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و سایر امامزادگان واجب التعظیم مدفون در استان و نیز گردشگری سلامت با توجه به خدمات مطلوب ارائه شده به گردشگران سلامت توسط بیمارستان‌های استان فارس و پزشکان متبحر این استان، خواهیم بود.
عضو شورای فرهنگی استانداری همچنین با اشاره به حضور بیش از هزار نفر دانشجوی بین المللی که از کشور عراق در دانشگاه‌های استان فارس تحصیل می نمایند، گفت: افزایش پروازهای بین شیراز و فرودگاهای کشور عراق باعث رضایت خاطر این دانشجویان و خانواده های آن‌ها جهت رفت و آمد سهل و آسان به کشور خود و نیز افزایش جذب دانشجوی خارجی به ویژه عراقی در دانشگاهای شیراز و سایر شهرهای استان فارس خواهد شد.
یادآور میگردد این پرواز با ظرفیت ۱۷۵ نفر مسافر در روزهای سه شنبه هر هفته برقرار می باشد و مسافران جهت تهیه بلیط این پرواز می‌توانند به سایت ها و آژانس های معتبر مراجعه نمایند. و به این ترتیب در روزهای یکشنبه،سه شنبه و پنجشنبه پرواز بین فرودگاه بین المللی شیراز و فرودگاه بین المللی نجف برقرار می باشد.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×