» آرشیو » مدیرکل راه و شهرسازی فارس: انبوه سازان دولت را در اجرای طرح نهضت ملی مسکن یاری کنند
آرشیو - اجتماعی
کد خبر:18927 | ۲۶ دی ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۳۲

مدیرکل راه و شهرسازی فارس: انبوه سازان دولت را در اجرای طرح نهضت ملی مسکن یاری کنند

پرتو جنوب

مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: انتظار داشتم که انبوه سازان در سراسر کشور و به ویژه انبوه سازان استان فارس در بحث طرح نهضت ملی مسکن ورود کرده و دولت را در اجرای این طرح یاری کنند.
به گزارش پرتو جنوب به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی فارس، دکتر محمود رضا طالبان در بیست و یکمین اجلاس سراسری انبوه سازان مسکن و ساختمان ایران در شیراز افزود: در مقطع فعلی آمادگی داریم که ساخت ۴۰ هزار واحد مسکونی را به انبوه سازان استان واگذار کنیم.
وی اظهار کرد: آیت الله رییسی رییس جمهور قول ساخت چهار میلیون واحد مسکونی را در کشور داده‌اند که در جهت تحقق این امر تاکنون نیز حرکت ها و اقداماتی انجام و تا امروز در کشور ساخت حدود ۷۰۰ هزار واحد آغاز شده است.
وی ادامه داد: در استان فارس نیز تاکنون ساخت ۵۵ هزار واحد مسکونی از طرح نهضت ملی مسکن آغاز شده که در بحث شروع پروژه های این طرح فارس مقام دوم کشور را دارد.

بیشتر بخوانید:

اعتراض پارلمان بخش خصوصی فارس به مصوبه افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده کمیسیون تلفیق

مدیرکل راه و شهرسازی فارس، بیشترین میزان ساخت مسکن ملی را نیز متعلق به این استان دانست و گفت: در قالب طرح نهضت ملی مسکن بنا است که حدود ۱۶۰ هزار واحد مسکونی در استان ساخته شود.
طالبان افزود: از ۱۶۰ هزار واحد مذکور حدود ۴۵ هزار واحد به شکل یک و ۲ طبقه و ۱۱۵ هزار واحد نیز به شکل چهار طبقه احداث خواهد شد.
وی گفت: امروز برای ساخت حدود ۳۶ هزار واحد مسکونی در استان به شکل انبوه و آپارتمانی قرارداد منعقد شده و این ظرفیت را داریم که با همین مدل قرارداد واگذاری ساخت منعقد کنیم.
مدیرکل راه و شهرسازی فارس ادامه داد: در زمینه تامین زمین نیز تاکنون در استان ۱۲ هزار هکتار زمین برای ۹۷ هزار واحد زمین تامین شده و عمده مشکل ما در تامین زمین مربوط به شهر شیراز و قسمتی هم مرودشت و استهبان است و مابقی شهرها مشکل تامین زمین نداریم.
طالبان، عدد گردش مالی طرح نهضت ملی مسکن در این استان را ۱۶۰ هزار میلیارد تومان برشمرد و افزود: تفاهم نامه ای با اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان امضا شد تا بتوانیم عمده مصالح ساختمانی که بنا است در این طرح استفاده شود از درون استان تامین شود و این پول در استان به نحوی حفظ شود.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×