» گوناگون » مقالات »  تخریب آکادمی فولاد به چه قیمتی؟
مقالات - ورزشی
کد خبر:21047 | ۳ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۰۰

 تخریب آکادمی فولاد به چه قیمتی؟

پرتو جنوب

محسن بابادی- کارشناس ورزشی پرتو جنوب

همواره صحبت در خصوص آکادمی فولاد خوزستان یکی از اولویت های کارشناسان فوتبال خوزستان و حتی کشور بوده است. آکادمی ای که طی یکی دو دهه اخیر مورد بی مهری واقع شده و از وجود و ظرفیت بازیکنان آنها که در حقیقت ساخته و پرداخته فوتبال محلات، مدارس فوتبال، باشگاه های خصوصی و دیگر باشگاه های دولتی خوزستان بوده و در فولاد به اوج تکامل و پیشرفت و مطرح شدن در سطح اول فوتبال کشور می رسند، استفاده درستی نشده است.

درست است که طی دو دهه اخیر خصوصا توسط مربیان غیربومی و خارجی، از بازیکنان آکادمی در تیم اصلی فولاد استفاده مناسبی نشده، اما این بازیکنان همچون خون در رگ های فوتبال خوزستان و کشور جاری شده و در دیگر تیم های مطرح خوزستان و حتی کشور خود را به عنوان یک بازیکن حرفه ای فوتبال مطرح نموده اند. آنچه از عملکرد آکادمی فولاد طی ماه های اخیر دیده ام، خوب، مثبت و رو به رشد بوده است و طبق آنچه تحقیق و بررسی نموده ام، با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته که البته کاملا محرمانه است، در آینده از بازیکنان فعلی آکادمی خیلی بیشتر از قبل خواهیم شنید. به اعتقاد بنده مربیان خوب و سالمی در این مجموعه مشغول به خدمت هستند و این گونه احساس می شود اهداف بزرگ و چشم انداز های خوبی پیش روی آکادمی و فوتبال استان است.

اما این بی انصافی است عده ای که دستشان از این باشگاه کوتاه شده است، روی به تخریب عوامل آکادمی و…آورده اند. این افراد اگر فوتبالی اند، بایست خود را ارتقا داده تا بتوانند این شایستگی را پیدا کرده در این مجموعه بزرگ خدمت کرده و اگر غیرفوتبالی و والدین فرزندانی هستند که به حق و بر اساس تصمیم مربیان آکادمی در رده های باشگاهی فولاد عضویت ندارند، بایست سکوت اختیار نموده و سعی نکنند با فرافکنی و شلوغ کاری در فضای مجازی و واقعی برای فرزندشان آینده ای دست و پا کنند.

بایست به جای این مسایل، تمرکز خود و فرزندشان روی آموزش اصول فوتبال بر اساس معیار ها و استاندارد های مدنظر آکادمی باشد تا بتوانند با تکمیل داشته های خود و سپس عضویت و پرورش در فولاد، در کشور حرفی برای گفتن داشته باشند. اما روی سخن من با آن عده از افرادی است که سعی دارند از آب گل آلود ماهی بگیرند و حال که اوضاع بزرگسالان فولاد در لیگ برتر مساعد نیست و به نوعی فولاد بیمار است، می خواهند همین تنها آکادمی استان که اتفاقا سالم است و خوب کار می کند را نیز تخریب و نابود کنند.

دوستانه به آن ها توصیه می کنم که بهتر است دست از این رفتار ها بردارند و به خاطر منافع شخصی، سعی نکنند ابهت و شخصیت یک آکادمی موفق و افراد زحمتکش در آن را خدشه دار کنند. اگر بخواهم به بخشی از تلاش ها، زحمات و موفقیت های آکادمی طی ماه های اخیر اشاره ای داشته باشم، می توانم موارد ذیل را نام ببرم:

۱. شکست ناپذیری تیم امید فولاد خوزستان طی ۱۵ هفته از لیگ.
۲. صعود مقتدرانه ۴ تیم امید، جوانان، نوجوانان و نونهالان فولاد به مرحله دوم مسابقات لیگ برتر کشور.
۳. ساختارسازی جدید در آکادمی.
۴. تشکیل تیم‌های زیر ۸ سال تا زیر ۲۱ سال فولاد خوزستان.
۵. راه اندازی بزرگترین آکادمی دروازه بانی کشور و استفاده از مربیان تخصصی و باتجربه در دروازه بانی.
۶. کیفیت سازی در بخش مدرسه فوتبال و استفاده از بازیکنان پیشین فولاد خوزستان به عنوان مربی در مدرسه فوتبال و رده های پایه
۷. استعدادیابی بی نظیر برای اولین بار در ایران با استعدادیابی از ۲۹ شهرستان و نزدیک به ۷۰۰۰ بازیکن خوزستانی.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×