» آرشیو » تمدید فرصت اخذ وام بانک توسعه اسلامی برای تکمیل طرح فاضلاب در ۶ شهر فارس
آرشیو - شهرستان
کد خبر:17154 | ۲۶ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۲۲

تمدید فرصت اخذ وام بانک توسعه اسلامی برای تکمیل طرح فاضلاب در ۶ شهر فارس

پرتو جنوب

مدیرعامل شرکت آبفا استان فارس از تمدید فرصت اخذ وام بانک توسعه  اسلامی برای تکمیل طرح فاضلاب در ۶ شهر استان خبر داد و گفت: پس از تلاشها و پیگیری های مستمر، فرصت اخذ وام بانک توسعه اسلامی برای تکمیل طرح فاضلاب در ۶ شهر استان، به مدت ۳ سال دیگر تمدید شد.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی شرکت آبفا استان فارس؛ دکتر علی جان صادق پور مدیرعامل این شرکت در همین خصوص اظهار داشت: قرارداد تعدادی از پروژه های موضوع تفاهمنامه شرکت آبفا فارس با بانک توسعه اسلامی، شامل تصفیه خانه فاضلاب سپیدان، فاز ۱ و ۲ شبکه جمع آوری و خطوط انتقال فاضلاب داراب و فاز ۱ و ۲ شبکه جمع آوری و خطوط انتقال فاضلاب فیروزآباد بنا به دلایلی، توسط بانک توسعه اسلامی فسخ گردیده بود که با توجه به اتمام مهلت موافقتنامه مذکور در بهمن ماه ۱۴۰۱، شرکت آب و فاضلاب استان فارس درخواست خود مبنی بر تمدید مهلت تسهیلات به مدت ۳ سال دیگر را از طریق وزارت نیرو و وزارت اقتصاد و دارایی پیگیری نمود و نهایتا بانک توسعه اسلامی موافقت خود را با تمدید مهلت اخذ تسهیلات مذکور تا ۳ سال دیگر اعلام نمود.
لازم به توضیح است بر اساس توافقنامه شرکت آبفا فارس و بانک توسعه اسلامی طی سنوات گذشته، مقرر گردیده بود تا ۶ تصفیه خانه با ظرفیت کل ۶۴۴۰۰ مترمکعب در شبانه روز و همچنین ۵۴۵ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه جمع آوری فاضلاب در قالب ۱۶ پروژه با اعتبار ۱۴۳/۷۷ میلیون یورو در شهرهای آباده، سپیدان، داراب، فسا، فیروزآباد و نی ریز اجرا گردد. از تعداد ۱۶ پروژه تعداد ۶ پروژه شامل تصفیه خانه فاضلاب آباده و داراب و اجرای فاز ۱ و ۲ شبکه فاضلاب آباده و نی ریز تکمیل و یا دارای پیشرفت بیش از ۹۰ درصد می باشد. قرارداد احداث تصفیه خانه فاضلاب فیروزآباد نیز در سال جاری منعقد و عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

شایان ذکر است در حال حاضر پیشرفت فیزیکی کل طرح ۵۰ درصد می باشد که به منظور تکمیل پروژه های باقیمانده و نیمه تمام، برگزاری ۸ مناقصه شامل مناقصه احداث تصفیه خانه فاضلاب فسا و نی ریز، اجرای فاز ۱ و ۲ شبکه جمع آوری و خطوط انتقال فاضلاب فسا و داراب و باقیمانده شبکه جمع آوری و خطوط انتقال فاضلاب شهر فیروزآباد و همچنین مناقصه تکمیل تصفیه خانه فاضلاب شهر سپیدان در دست اقدام می باشد و انشاءا…به زودی با انتخاب پیمانکار عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×