» آرشیو » امضای توافقنامه پروژه ملی GNAF فی مابین پست و شهرداری شیراز
آرشیو - شهرستان
کد خبر:18535 | ۱۷ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۲۲

امضای توافقنامه پروژه ملی GNAF فی مابین پست و شهرداری شیراز

پرتو جنوب

طی مراسمی، توافقنامه پروژه هوشمندسازی و مکانیزاسیون پروژه ملی GNAF فی مابین اداره کل پست استان فارس و شهرداری شیراز به امضا رسید.
به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی اداره کل پست استان فارس؛ طی برگزاری یکصد و سیزدهمین جلسه کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندساز که صبح یکشنبه ۱۷ دی ماه سال جاری با حضور سیدابراهیم حسینی رئیس شورای شهر شیراز، اعضای کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورای اسلامی شیراز، حمید موحدی مسئول واحدکدگذاری پست و دیگر مسئولین مرتبط با پروژه ملی GNAF در محل سالن جلسات شورای شهر برگزار شد، توافقنامه پروژه هوشمندسازی و مکانیزاسیون پروژه مذکور فی مابین اداره کل پست استان فارس و شهرداری شیراز توسط محمدحسن اسدی شهردار شیراز بعنوان نماینده شهرداری و روح اله عباسی مسئول اداره کل پست استان فارس بعنوان نماینده پست به امضا رسید.
در ابتدای جلسه شهردار کلانشهر شیراز با اشاره به قدمت بالای پست، از رشد و توسعه این صنعت در ارائه خدمات نوین پستی به مشتریان خود طی دوران اخیر مطالبی بیان کرد.

بیشتر بخوانید:

با هدف رفع مشکلات خرد و محله محور؛ قرارگاه “جهاد امید” ایجاد شد

اسدی در ادامه ضمن اعلام رضایت از عملکرد اداره کل پست استان طی انجام قرارداد توزیع قبوض عوارض نوسازی در شیراز، خواستار افزایش همکاری دستگاه های مرتبط با پست و شهرداری در راستای پیشبرد پروژه ملی GNAF شد.
در ادامه جلسه مسئول اداره کل پست استان فارس ضمن اشاره به مصوبات شورای عالی فناوری اطلاعات کشور و معرفی شرکت ملی پست به‌عنوان متولی پایگاه نظام ملی آدرس گذاری مکان محور کشور (GNAF)، در خصوص مزایای این پروژه افزود: ” ازجمله خدمات مهمی که پست می ‌تواند در تحقق دولت الکترونیک نقش ایفا کند به نتیجه رساندن هرچه سریعتر طرح مذکور است تا با اجرای آن، بخشی از مشکلات همچون ترافیک و ترددهای شهری و آلودگی هوا حل شود.”
عباسی در ادامه بی بیان اینکه “حال نشانی در شیراز خوب نیست”، اظهار کرد: با اجرای کامل طرح ملی GNAF در این استان، نشانی تمام اماکن یکسان ‌سازی خواهد شد و به آدرسی استاندارد مبدل می‌شود.
وی با اشاره به مشکلات و پیش‌نیاز در راستای انجام موفق این طرح، عدم نصب پلاک های آبی شهرداری را در چند سال اخیر از عمده مشکلات شهروندان و ارگان های خدمت رسان در ارائه آدرس مطرح کرد.
در انتهای جلسه نیز توافقنامه پروژه هوشمندسازی و مکانیزاسیون این پروژه ملی، توسط محمدحسن اسدی شهردار شیراز بعنوان نماینده شهرداری و روح اله عباسی مسئول اداره کل پست استان فارس بعنوان نماینده پست به امضا رسید.
گفتنی است جی نف یک پایگاه داده اطلاعاتی است که آدرس تمام ساختمان‌ها و واحدهای مکانی موجود در شهرها و روستاهای کشور را ‏استانداردسازی و ژئوکد می‌کند. با نصب پلاک‌های هوشمند تمام اطلاعات خدمات دولت الکترونیک سازمان‌ها روی ‏QR‏ ‏قرار می گیرد و هر شهروندی هر خدماتی از هر سازمانی را از هر مکانی که بخواهد بر اساس کد روی پلاک نصب شده بر ‏سر درب منزل می‌تواند دریافت کند.‏

Print Friendly, PDF & Email
  • ×